ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Sorozatban futnak zátonyra a hajók a Dunán

Ismét zátonyra futott egy hajó a Dunán, ezzel együtt már négyre emelkedett azoknak a vízi járműveknek a száma, amelyek a héten feneklettek meg a folyó magyarországi szakaszán. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) vizsgálja a körülményeket, de a szóvivő szerint a Duna alacsony vízállása önmagában még nem lehet oka a sorozatos baleseteknek.
Létrehozva: 2008. február 28., 09:18
nyomtat küld

A legveszélyesebb eset még hétfőn történt, amikor egy 1200 tonna gázolajat szállító teherhajó akadt fenn a Dunaföldvári-híd közelében. A járműből megkezdték a gázolaj átszivattyúzását egy másik hajóba, és így valószínűleg - megszabadulva terhétől - levontatható lesz majd a zátonyról. Kedden Ercsinél két német tolóhajó, majd tegnap ismét Dunaföldvárnál egy román hajó futott zátonyra - ezeket is megpróbálják majd biztonságba helyezni. Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője közölte: három jármű a hajózási szakaszon szenvedett balesetet, a tegnap zátonyra futó hajó esetében még vizsgálják, hol történt az eset. A szóvivő szerint a folyó alacsony vízállása még önmagában nem ok arra, hogy sorozatosan fussanak zátonyra a hajók a Dunán. Ezt támasztja alá a KBSZ 2006-os jelentése is, amely megállapítja: a dunaföldvári és ehhez hasonló esetek az alacsony vízálláson túl egyértelműen összefüggésbe hozhatók a meder és a hajózó út karbantartásának elégtelenségével.

A jelentés szerint egyébként hajózási szempontból a Dunaföldvári híd környékén kívül a budapesti Lágymányosi híd térsége számít a vízi út legkritikusabb helyszínének. A balesetek, vagyis a zátonyra futások mintegy 35 százaléka az említett két helyen történt 2006-ban.

Pauza László, a Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft. munkatársa lapunknak elmondta: a probléma az, hogy sok helyen nincs meg a két és fél méteres merülési mélység a Dunán. Ráadásul a folyó sodrása elhordja ugyan a hordalékot, ám a keményebb mederrészekkel a víz nem tud mit kezdeni, márpedig ezek a kiemelkedő részek okozzák a baleseteket.

A hajóskapitány azt mondja: bármennyire is ellenzi mindenki a duzzasztóművek építését, csak ezekkel lenne garantálható a hajózáshoz szükséges vízmélység. Hagyományos eszközökkel
ezt nem lehet hosszú távon biztosítani, ráadásul rengeteg pénzbe kerül. Ezek híján a helyzet a szakember szerint csak romlani fog.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések