ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A budapesti szmognak híre ment a távoli Bostonban is

A magyar főváros ingázó forgalmának gyors növekedése következtében ismét gondot jelent a budapesti szmog - írta a bostoni The Christian Science Monitor. Ha felmegy az ember a budai hegyekbe és visszanéz a pesti oldalra, a légszennyezettség szembetűnő: a főváros sík részét többnyire sárgásszürke füsttakaró borítja - jegyezte meg a bostoni lap tudósítója budapesti keltezésű írásában.
Létrehozva: 2008. március 19., 15:15 | Utoljára frissítve: 2008. március 19., 15:17
nyomtat küld

A kommunizmus összeomlása után 19 évvel a magyar főváros levegőjének minősége ismét problémává vált - írta Colin Woodard, utalva arra, hogy a légszennyezettség mértéke tavaly 115 napon meghaladta az ajánlott mértéket és 80 napon az EU-irányelvekben engedélyezett szintet is túllépte. December végén és január elején évtizedek óta az egyik leghosszabb szmogidőszak köszöntött a városra.

1989-ben, a kommunizmus bukásakor Budapest levegője iszonyatos volt. A 90-es években azonban a kétütemű Trabantok eltűntek a városból, újabb, tisztább nyugati kocsik váltották fel a szovjet autóparkot, javult a levegő minősége. Az utóbbi években viszont az akkori eredmények megfordultak: egyre többen ingáznak Budapestre az elővárosokból.

A lap Zlinszky Jánost, a Közép- és Kelet-európai Regionális Környezetvédelmi Központ munkatársát idézte, aki elmondta, hogy a korábbi, londoni típusú (magas por-, korom- és kén-dioxid-koncentráció esetén fellépő) szmogot mára felváltotta a Los Angeles-i típusú (elsősorban a közlekedésből származó szén-monoxid jelenlétében keletkező) szmog.

Az újság Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke véleményét is idézte: a légszennyezettségért nagyrészt az amerikai stílusú elővárosi lakóövezetek és bevásárlóközpontok fejlesztése okolható. Több százezren hagyták el Budapest belvárosát és költöztek ki az egykori zöldövezetekben létesített lakóparkokba.

A tömegközlekedés fejletlensége miatt a munkahelyükre visszajárók naponta kocsiba ülnek. A magyaroknak ma 3 millió személyautójuk van, csaknem kétszer annyi, mint 1989-ben. A közlekedés a fő oka a légszennyezettségi helyzet súlyosbodásának - mutatott rá a szakértő, aki szerint a megoldást az autósforgalom csökkentése és a tömegközlekedési eszközök használatának növelése jelentheti. Lukács András szerint ehhez gondosabb területfejlesztésre, olcsóbb tömegközlekedésre, továbbá a dugódíjak bevezetésére és magasabb belvárosi parkolási díjakra volna szükség.

(mno.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések