ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Indokolt sokkolás

Budapest felkészült arra a kétségkívül rendhagyó helyzetre, hogy tömegközlekedése ma hajnaltól délig szinte teljesen leáll. Az autótulajdonosok csatasorba állították gépkocsijaikat, akárcsak a cégek.
Létrehozva: 2008. április 7., 11:15
nyomtat küld

Sokan a rutinszerűen villamossal, busszal, metróval közlekedők közül szabadnapot vettek ki mára. Egy ilyen sokkhatást azonban nem lehet teljesen kivédeni: vélhetően a fővárosi utak - amelyeken eddig is néha megoldhatatlan feladatot jelentett a haladás - most még zsúfoltabbak lesznek. Szép fővárosunk bénultságközeli állapotba kerülhet.

Biztos lesznek majd olyanok, akik a BKV munkavállalóit és az őket képviselő szakszervezeteket vádolják, amiért nem lehet időben a munkahelyre, az ügyes-bajos dolgok intézésére, netán a kórházba eljutni. A többség azonban megérti, hogy a sztrájk meghirdetésével a közlekedésben dolgozók nemcsak a saját gondjaik orvoslását tartották szem előtt. Gondoljunk elsősorban a régóta tervezett járatritkításokra, amelyek nemcsak a későbbi elbocsátások rémképét vetítették előre, hanem a fővárosi tömegközlekedés minőségének visszaesését is. Mégpedig nem egy fél napra, hanem tartósan. A BKV Zrt. vezetői és a Főpolgármesteri Hivatal néhány magas beosztású tisztségviselője úgy gondolta, hogy ez lehet a legegyszerűbb megoldás a súlyos anyagi gondokkal küszködő társaság megmentésére. A mai sztrájk többek között ezeknek a téveszméknek a kiiktatásáért indult. Mondhatjuk: a ma reggel és délelőtt veszteg maradó buszok, trolik, villamosok, metró- és HÉV-szerelvények felvillanthatják a lehetőségét annak, hogy a későbbiekben a budapesti tömegközlekedés minden járműve a lakosság elvárásaihoz közelítve lendülhessen mozgásba.

Külön ki kell emelnünk a munkabeszüntetés szervezőinek a dicséretére, hogy az április 7-i dátum, mint potenciális BKV-sztrájknap, már hetekkel ezelőtt a közvélemény tudomására jutott. Ezt lakosságbarát hozzáállásnak tartjuk, mert az embereknek volt idejük a mai kellemetlenségek hatását tompítani.

Ugyanezt, sajnos, nem mondhatjuk el a MÁV-nál ma újrainduló sztrájkról. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) folytatja a február elsején megkezdett, azóta többször felfüggesztett munkabeszüntetését. Az akciót tegnap jelentették be, így vajmi kevés idejük maradt a vonatutazást tervezőknek, hogy átalakítsák programjukat. Nem először hangsúlyozzuk: ahhoz, hogy egy-egy munkavállalói csoport maga mellé állíthassa az ország lakosságának legnagyobb részét, legalább az információáramlással törődnie kellene. A VDSZSZ vezetői eltanulhatnák a BKV dolgozóit tömörítő szakszervezetektől az illemkódexet.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések