ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Merkel és Sarkozy a kisebb szennyezésről állapodtak meg

Az EU két vezető hatalma, Franciaország és Németország megállapodott az autók szennyezőanyag-kibocsátásáról, amelyről hónapok óta vitatkozott egymással.
Létrehozva: 2008. június 10., 09:29
nyomtat küld

Az egyetértés Nicolas Sarkozy francia államfő és Angela Merkel német kormányfő dél-németországi találkozóján született hétfő este. A megállapodás ténye meglepetés, annyira összebékíthetetlennek látszott korábban a két ország álláspontja. A német kormányszóvivő még a múlt hét végén is kizárta az áttörés lehetőségét.

A megállapodás értelmében Németország belement, hogy 2012-re minden új gyártású gépkocsira érvényes lesz az EU által célul kitűzött 120 gramm per kilométeres kibocsátás.

Németország korábban nem volt hajlandó elfogadni ezt a célkitűzést, mert a német BMW, Daimler és Porsche főleg nagy méretű és luxuskocsikat gyártanak, amelyek szennyezőanyag-kibocsátása messze felülmúlja a 120 grammos normát.

Franciaország viszont lelkesen támogatta az EU-előírást, mivel a francia autógyártók, mint a Renault és a Peugeot inkább a kis kocsikra összpontosítanak, amelyek kevéssé szennyezőek.

A francia-német csúcson csak elvi megállapodás született, a részleteket miniszteri szinten dolgozzák ki. Hogy hol lehet a kompromisszum (és esetleg a kibúvó a németek számára), azt Angela Merkel egyik mondata sejteti, amely szerint "jelentős átmeneti időszakban" egyeztek meg.

Merkel szavai szerint az EU-norma ugyan 2012-től kötelező minden új gyártású autóra, de a Sarkozyvel kötött megegyezés értelmében csak fokozatosan vezetik be a létező modellekre.

"Nagyon fontos áttörést értünk el ebben a kérdésben, amelyben kiinduló álláspontunk nagyon-nagyon messze volt egymástól" - jelentette be Merkel a csúcs után Straubingban.

"Örömmel jelenthetem be, hogy mindketten támogatjuk az EU-célkitűzést, amely szerint 2012-re minden új gyártású gépkocsira kötelező a 120 gramm per kilométeres kibocsátás" - fogalmazott a német kormányfő.

"A részleteket a környezetvédelmi minisztereink fogják kidolgozni, de meggyőződésünk, hogy ez (a megállapodás) nagy előrelépést jelent" - tette hozzá Merkel.

(lanchidradio.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések