ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Bemutatták a magyar fejlesztésű hibridautót

Hétfőn Budapesten a Közlekedési Múzeumban bemutatták az első hazai fejlesztésű hibridautó működő prototípusát, a Solo-t, melynek sorozatgyártása várhatóan 2012-ben indulhat el. Ára a tervek szerint az alsó-középkategóriás versenytársakkal megegyező lesz.
Létrehozva: 2008. június 16., 14:52
nyomtat küld

Az autót egyaránt hajtja napenergia, illetve a kerekek által töltött akkumulátor, és üzemanyagokkal működő belső égésű motor. Hegedüs Zsolt, a 2001-ben alapított ANTRO Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. vezetője elmondta: a 3,12 méter hosszú és 1,92 méter széles háromszemélyes jármű motorjának teljesítménye 10 kilowatt, fogyasztása - 270 kilogrammos tömegének és minimális légellenállásának köszönhetően - napelemes töltéssel 1,5 liter/100 kilométer, ami a mai autók üzemanyag-szükségletének egyötöde. Az autó szén-dioxid-kibocsátása 20-33 gramm/kilométer, ami negyede a mai legkorszerűbb autókénak.

Az autót Őriszentpéteren fejlesztik, és eddig mintegy 200 millió forintot fordítottak rá regionális, országos és uniós pályázatokból, valamint az MKB Eurolízing támogatásából. A sorozatgyártás beindításáig még milliárdos nagyságrendű kockázati tőkebefektetésre is szükség lesz.

A jármű váza és karosszériája szénszálas kompozitból készült. A hármas hibridhajtást a legmodernebb Litium-ion akkumulátorok, illetve a pedál-generátorok teremtik meg. A tetőn elhelyezett nagy hatásfokú napelemek városi sebesség mellett naponta átlagosan 15-25 kilométer megtételére elegendő energiát gyűjtenek össze.

Mai árakon egy 600 kilométeres utazás bő tízezer forintos üzemanyag költsége kétezer forint lesz. Minimális teljesítményadó, biztosítási és szerviz-karbantartási díjakkal ez évente több százezer forintos megtakarítást jelent. A jármű majdani 140 kilométer/órás végsebességét és dinamizmusát a 4 elektromos kerékagymotor biztosítja.

A piaci bevezetésig megtörténnek a tesztelések, a nullszéria, majd a szériagyártás előkészítése, a szükséges engedélyek beszerzése és az értékesítési hálózat megalapozása. A fő célcsoport a környezet iránt felelősséget érző, tudatos emberek, családok és vállalatok.

A legmodernebb technikák segítségével két Solo tizenöt perc alatt, különösebb szakértelem nélkül összeszerelhető egy nagy járművé (Duo), s vissza.

A Solo a jövő hét hétfőjéig, egy héten át megtekinthető a Közlekedési Múzeumban.

(hirtv.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések