ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Debrecenből Brüsszelbe megy a villamos

Első körben a debreceni villamosfej-lesztésre, illetve a Közép-Duna vidékének hulladékgazdálkodására szánt uniós támogatásokról mondhatják ki a végső szót a brüsszeli döntéshozók. Debrecen már a múlt évben készen állt a pályázat benyújtására.
Létrehozva: 2008. június 24., 09:38 | Utoljára frissítve: 2008. június 24., 09:40
nyomtat küld

Kezdődhet a korszerűsítés (Fotó: MH)

Egy évvel ezelőtt fogadták el az Új Magyarország fejlesztési tervet Brüsszelben. Az eltelt időszakban a kormány egyetlenegy nagyprojektet sem küldött ki az Európai Bizottság illetékeseihez. Most úgy tűnik azonban, hogy napokon belül eljön a pillanat. Első körben a debreceni villamoshálózat továbbépítésére, valamint a Közép-Duna vidéke hulladékgazdálkodásának fejlesztésére szánt uniós támogatásokról dönthetnek Brüsszelben. Az előbbire 15,7, az utóbbira 7,7 milliárd forintot szeretnének lehívni a közösségi kasszából.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) szerint a projektek előkészítésekor folyamatos volt a párbeszéd Brüsszel és Budapest között. Ezért gyakorlatilag kizárható, hogy a bizottság változtat a remélt támogatások összegén. Egy biztos: a döntéshozóknak hatvan napjuk lesz arra, hogy áldásukat adják a tervekre. "Korábban arra számítottunk, hogy a kormány még 2007-ben elküldi az unió illetékeseihez a pályázatunkat, amelynek összeállítását hároméves munka előzte meg" - mondta lapunknak Pajna Zoltán, Debrecen gazdasági ügyeiért felelős alpolgármestere. A közlekedésfejlesztési kiírások azonban december 20-án jelentek meg, így a város csak az év végén tudta beadni a dokumentumokat. Pajna Zoltán szerint így a tervezettnél hat-hét hónappal később, 2010 decemberére készülhet el az új villamosvonal, amely két lakótelepet köt majd össze a belvárossal. A hetvenezer ember közlekedését érintő beruházás összköltsége 17,7 milliárd forint. Ez az összeg nemcsak a 7,8 kilométeres pálya megépítését, hanem egy remíz felhúzását és 18 villamosszerelvény beszerzését is fedezi. Az NFÜ szerint hazánk nem maradt le a nagyprojektek pályázatainak kiküldésével. Eddig a huszonhét tagállamból hét előzött meg minket. Az ígéretek szerint a kormány a következő hetekben további tervezetek "postázásáról" dönt. Hogy ezek melyek lesznek, azt még nem tudni. A sorban ott van a budapesti 4-es metró is, akárcsak a másik negyven beruházás.

Nagyprojektnek egyébként azok a fejlesztések minősülnek, amelyeknek a költsége meghaladja környezetvédelmi beruházások esetében a 25 millió eurós, illetve infrastrukturális beruházások esetében az ötvenmillió eurós értékhatárt.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések