ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Csalódottak a légitársaságok

Az Európai Parlament egyezségre jutott az Európai Tanács Elnökségével arról, hogy a légi közlekedést 2012 elejétől bevonják az EU kibocsátás-kereskedelmi rendszerébe, és ez az intézkedés az uniós légitársaságok mellett az európai repülőtereket használó harmadik országbeli légi fuvarozókra is vonatkozik majd.
Létrehozva: 2008. július 4., 12:51
nyomtat küld

Az európai szennyezőanyagkibocsátás-kereskedelmi rendszerbe (ETS) bekerülő légitársaságokat széndioxid kvóta vásárlására kötelezik 2012. január 1-jétől, ha kibocsátásuk túllépi a számukra megállapított keretet. Károsanyag-kibocsátásukat kettős szabály fogja korlátozni. Az első szerint 2012-ben a referencia-időszak - 2004-2006 - terhelésének 97 százalékára, 2013-tól pedig 95 százalékára kellene csökkenteniük kibocsátásukat. Amelyik légitársaság ezt túllépi, az pluszkvótát vásárolhat majd az európai rendszerben lévő bármely vállalattól, akár egy nehézipari vagy építőipari cégtől is. A második szabály ezt azzal szigorítja, hogy a számukra engedélyezett kvóta 15 százalékát sem kapnák meg ingyen és automatikusan, hanem arra aukción kellene licitálniuk.

Az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) tegnap közleményben hangoztatta aggodalmait a várható európai szabályozás miatt, emlékeztetve, hogy az amerikai kormány és a légitársaságok nemzetközi szövetsége (IATA) is tiltakozik a korlátozások ellen. Az Egyesült Államok azzal fenyegetőzik, hogy bevezetése esetén megtámadja az uniós szabályozást a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetnél (ICAO). A környezetvédelmi adóval szemben inkább a kibocsátás-kereskedelmet preferáló iparági képviselők főként azt kifogásolják, hogy a megállapított maximális kibocsátási kvóta 15 százalékát is pénzért kell majd megvenniük.

Aggodalmaik különösen az üzemanyagárak drámai emelkedése miatt erősödtek fel. Az AEA, a 33 legjelentősebb európai légitársaság érdekeit képviselő szervezet arra figyelmezteti a politikusokat, hogy a légi közlekedés kibocsátás-kereskedelmével (ETS) kapcsolatos politikai alku súlyos következményekkel járhat az európai légiipar nyereségességére és versenyhelyzetére. Felhívja a figyelmet arra is, hogy nem garantált az intézkedéstől elvárt környezetvédelmi előnyök realizálása sem. Ami biztos, hogy ennek a szabályozási kompromisszumnak a következtében az európai fuvarozók piaci részesedése csökkenni fog nem-európai versenytársaikkal szemben; azokkal, akik járataik útvonalvezetésének módosításával az EU-n kívüli légtérbe terelik majd át forgalmuk egy részét. Ezzel az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása világviszonylatban egyáltalán nem fog csökkenni, legföljebb nem az EU légterében történik majd a széndioxid-kibocsátás.

Az AEA felhánytorgatja, hogy annak a programnak a megvalósítása, amely a környezetvédelem szempontjából valóban jelentős eredményt hozhatna, vagyis az Egységes Európai Égbolt megteremtése, még mindig várat magára. Az európai légi forgalom irányításának racionalizálását célzó terv évente 12 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítását eredményezhetné. Éppen ezért elfogadhatatlannak tartják az európai fuvarozók, hogy a légitársaságoknak engedélyt kell vásárolniuk az üzemanyag beszerzésére, amit azután a szétdarabolt európai légtérben cikk-cakkban haladva, repülőterek felett körözve vagy a felszállópályán várakozva feleslegesen elégetnek, olvasható az AEA közleményében.

(greenfo.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések