|
|
|
|
Dráguló kocsik, késlekedő villanyautók
|
Az autógyártók a dráguló nyersanyagok költségeiből ezután egyre többet kénytelenek áthárítani termékeik árába és a lakosság egyre kevesebbet akar majd vásárolni autókból - jósolja a Renault főnöke, Carlos Ghosn. |
Az elfordulás az autótól már látszik: több százalékkal esett idén nyár elejére a kereslet sok helyütt a fejlett világban. Elképzelhető, hogy a kétszámjegyű amerikai visszaeséshez hasonló következik be Európában is. Jól látható - legalábbis Franciaországban - a fogyasztói bizalom és az autóeladások csökkenése közötti kapcsolat - jegyezte meg. Az eladások növekedését a környezetet jobban kímélő autók után adott kedvezmény viszi előre.
Ghosn közölte: a Renault által a gyártáshoz felhasznált acélért most körülbelül egy milliárd euróval kell többet fizetni, mint két-három évvel ezelőtt. Ez az érték a vállalati nyereség felével ér fel. És a drágulás még nem érte el csúcspontját Európában - tette hozzá a Renault első számú embere, aki a Nissan vezérigazgatója is. Továbbá az autógyártók még messze nem hárították át teljesen ezt a drágulást a vásárlókra. Júniusban a Renault modelljeinél átlagosan másfél százalékos áremelést hajtott végre.
Az energiaárak növekedésének ellensúlyozására vállalata kész a villanyautó tömeggyártására. A Nissan például 2012-re teljesen elektromos, szennyező gázokat nem kibocsátó autókat hozna a világpiacra. Hamarosan ezek gyártása elérheti az évi 10 millió darabot. A Renault elsősorban külföldön futtatná fel termelését, a növekedést elsősorban a marokkói és az indiai gyártás biztosítaná.
(greenfo.hu)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|