ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Autómegosztó Párizsban

Négyezer elektromos bérautóból álló flottával enyhítené Párizs közlekedési és környezetvédelmi gondjait Bertrand Delanoe polgármester, a nagy sikerű közösségi kerékpárkölcsönző hálózat atyja.
Létrehozva: 2008. augusztus 11., 12:21
nyomtat küld

A Vélib rendszer tavaly nyáron indult, és az 1500 automata állomáson mostanáig összesen 29 millió alkalommal kölcsönözték ki a 16 ezer ezüstszínű - és magyar gyártmányú - bérbiciklit. 200 ezren éves bérletet is váltottak, sok autós viszont nem szívesen ül át a nyeregbe. A Vélib után Autolibnek nevezett kölcsönzőrendszer azonban egyre több autóbarát párizsinak tetszik.

Delanoe terve különösen azok körében népszerű, akinek van már jogosítványuk, de még nincs autójuk. Annick Lepetit, a közlekedési ügyekért felelős polgármester-helyettes szerint éppen ők, az első autó megvásárlására készülő fiatalok a legfőbb célcsoport. Az "oszd meg és vezess" elven működő szolgáltatás arra ösztönözheti őket, hogy saját autó helyett a környezetbarát elektromos bérautókat használják.

A négyezer kocsit a külvárosokkal együtt összesen 700 állomáson lehet majd kibérelni és leadni. A kölcsönzési díj összege egyelőre nem ismert. A rendszer a tervek szerint 2009 második felében indul. Az Autolibnek az ingázók is hasznát vehetnék. Például Abeyokoon Kapugoda, aki egy külső kerületből jár be dolgozni minden nap. "Ha a kocsit egyszerűen le lehetne adni egy Autolib-állomáson, akkor én is bérelnék. Nem kellene órákig keringeni, mire találok egy parkolóhelyet" - mondta az 50 éves pincér.

Kritika is éri a tervet, főként egy egészen meglepő irányból; a zöldek attól tartanak, hogy a közösségi kocsik az autóhasználat visszaszorítása helyett inkább tovább növelik az autófüggőséget. Denis Beaupin, a környezetvédelmi ügyekért felelős zöldpárti alpolgármester szerint csak úgy lenne szabad kiépíteni a hálózatot, ha a kocsikat ugyanazon az állomáson kellene leadni, ahol kibérelték. Ez biztosítékot jelentene arra, hogy csak a legszükségesebb esetben vegyék igénybe a szolgáltatást - mondta.

A Greenpeace franciaországi szervezete ugyanakkor támogatja a városházi kezdeményezést. "A fogyasztók manapság Ikeába járnak meg más helyekre, amelyeket autó nélkül nemigen lehet megközelíteni. Az Autolib ezért jó kiegészítője lenne a tömegközlekedési hálózatnak azok számára, akiknek nem telik kocsira" - mondta Pascal Husting, a Greenpeace France elnöke.

(greenfo.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések