ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Franciaország három év haladékot kér az autógyártóknak

Franciaország azt kéri az Európai Unió kormányaitól, hogy adjanak több időt az autógyártóknak az üvegházhatású gázok kibocsátására előírt új határértékeknek való megfelelésre.
Létrehozva: 2008. október 2., 14:55
nyomtat küld

Franciaország konkrétan azt indítványozza, hogy az összes új autóra vonatkozó átlagos kibocsátási határértékek betartásának időpontja 2012 helyett 2015 legyen.

Az EU-tagállamok közötti tárgyalásokat jelenleg Franciaország vezeti, és a franciák által kidolgozott jogszabálytervezet képezi az alapját a környezetvédelmi miniszterek e témában folytatandó, októberi megbeszéléseinek. A tervezet azt javasolja, hogy a kilométerenkénti 130 gramm széndioxid-kibocsátási határértéket 2012-ig csak az autóeladások 60 százalékának esetében érvényesítsék, és az arányt fokozatosan emeljék 2015-ig. (A jelenlegi átlagos érték: 158 gr/km.)

Emellett Franciaország szeretne egy szigorúbb szabványt is bevezettetni, hosszabb távú célként: 2020-ra 95-110 gramm kibocsátást írna elő. 2020-ig az autógyártóknak lenne elég idejük ahhoz, hogy az új technológiához szükséges beruházásokat biztonságosan megtervezhessék. A tervezet szerint pótlólagos hitelekhez jutnának azok a cégek, amelyek tisztább autókat gyártanak, illetve elektromos autókat és egyéb, kis károsanyag-kibocsátású gépjárműveket értékesítenek. További eleme a tervezetnek egy bonyolult képlet, amely alapján pénzügyi büntetéseket rónának ki az olyan cégekre, amelyek nem teljesítik az előirányzatokat. E büntetések mértéke kezdetben lassan emelkedne, de 2015-höz közelítve egyre meredekebben.

A Greenpeace aktivistáit nem nyűgözte le különösebben a tervezet, azt mondják, hogy csak a "szokásos üzletmenetről" van szó, vagyis a magas üzemanyag-fogyasztás terheit továbbra is az uniós polgárok viselik majd, és a következő években is fennmarad a külföldi olajtól való függőség.
Az uniós kormányok, valamit az Európai Parlament jogalkotói jelenleg vitatják meg a szabályokat, egymástól függetlenül. Az EP-nek a végső döntést októberben kell meghoznia.

(greenfo)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések