ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Francia-német szennyezői tengely az autóiparban

A francia-német megállapodás a szigorú CO2 kibocsátási szabályozás ellen lép fel.
Létrehozva: 2008. október 27., 08:34
nyomtat küld

Ezt most megsemmisítheti egy holland kormányzati kezdeményezés, ami az EU környezetvédelmi minisztereinek körében széles körű támogatást kapott, tudta meg az EurActiv egy kormányzati forrástól.

Az október 20-án tartott Környezetvédelmi Tanács ülésén a hollandok felszólaltak az Európai Bizottság javaslatának védelmében. A javaslat szerint az európai autóiparnak 120g/km-re kellene csökkentenie az új járművek CO2 kibocsátását. A dokumentum továbbá felhívja a figyelmet a 2020-as éghajlat-változási vállalások betartására is.

A francia elnökség nyomást gyakorolt az EU kormányaira, hogy utasítsák el a Bizottság szigorítási terveit. Az elnökség által propagált kompromisszumos javaslatról júniusban állapodott meg Nicolas Sarkozy francia elnök és Angela Merkel német kancellár, és ez került a Környezetvédelmi Tanács hétfői ülésének asztalára is.

A francia javaslat nem tartalmaz hosszú távú vállalásokat, csupán a célok megállapítását. Az intézkedések életbe lépésének időpontját 2015-ben határozta meg. A vállalásokat nem teljesítőknek alacsonyabb büntetés kiszabását indítványozta, és az autógyártóknak további anyagi támogatást irányzott elő, a tisztább, alacsonyabb károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésére.

Azonban a holland álláspontot számos tagállam támogatta a találkozón, adták hírül a kormányzati források. Az Egyesült Királyság, Belgium, Svédország, Finnország és Dánia is közéjük tartozik.

Csupán Németország ellenezte az autógyártók szén-dioxid kibocsátásának 2012-ig esedékes 18%-os csökkentését. A franciák csak vonakodva nyilatkoztak a témáról. Az a tény, hogy számos tagállam támogatja a szigorúbb intézkedéseket, a francia elnökség kompromisszumos javaslatát gyengíti.

A francia álláspontot üdvözölte az autóipar, aki ugyancsak az uniós CO2 kibocsátási szabályozás 2015 utáni életbelépéséért lobbizik. Ennyi idő elegendő lenne a kritériumoknak eleget tevő járművek és motorok kifejlesztésére. Ezt azonban a Parlament környezetvédelmi tanácsa szeptemberben elutasította. A jelenlegi helyzet alapján úgy tűnik, hogy a Tanácsban sincs egyetértés a kérdéssel kapcsolatban.

A találkozón Hollandia kifejtette, hogy az Unió 20-20-20-as vállalása az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére csak akkor teljesíthető, ha minden iparág kiveszi belőle a részét. A tervek szerint a kibocsátást 100 megatonnával fognák vissza. Ha a francia javaslatot elfogadják, az autóipar hozzájárulása a teljes CO2 kibocsátás csökkentéséhez 35-40%-ra esik vissza Így a többi szektornak kéne teljesíteni az autóipar által nem vállalt kvótákat. Ez pedig elfogadhatatlan, nyilatkozta a kormányzati forrás.

(kitekinto.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések