ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 
 

EU2009.CZ

A cseh miniszterelnök, Mirek Topolanek és az európai ügyekért felelős miniszter, Alexandr Vondra a héten közös sajtótájékoztatón mutatták be a cseh uniós elnökség logóját és "vizuális identitását". A soros elnökséget 2009. január 1-jével átvevő Cseh Köztársaság jelmondata "Európa korlátok nélkül" lesz.
Létrehozva: 2008. november 16., 17:05 | Utoljára frissítve: 2008. november 16., 17:12
nyomtat küld

Az elnökség logóját és más látványelemeit bemutató eseményre szerdán (november 12.) a prágai Veletržní Palotában került sor. "A logó sokféleséget, nyitottságot, színességet és játékosságot tükröz," mondta Alexandr Vondra. A Cseh Köztársaság lesz a második olyan tagállam az EU élén, amely 2004-ben csatlakozott a közösséghez.

A logón kívül a miniszterek más dizájnelemeket is bemutattak, melyek végigkísérik majd a cseh elnökség fél éve alatt tartandó hivatalos eseményeket és kiadványokat. A látványvilág része a nemzetek rövidítéséből (CZ, HU, stb.) összeálló dinamikus Európa térkép és az elnökségi honlapot hirdető flash banner is.

A vizuális elemeket a 34 éves grafikus-dizájner, Tomáš Pakosta tervezte, ő nyerte ugyanis a cseh kormány által még 2007 közepén kiírt pályázatot. A pályázat már 2007 végén lezárult és megszületett a döntés, de az uniós szabályok miatt a terveket egészen szerdáig nem lehetett nyilvánosságra hozni.

A csehek "szeretnek játszani"

"A cseh EU elnökség vizuális identitása mindenek felett szórakoztató és jókedélyű: semmiképpen sem unalmas. Ugyanez érvényes a logóra, amely a csehek természetét is jellemzi: szeretnek játszani, eredetiek, modernek és nyíltak," mondta a Vondra.

Az év elején a cseh kormány indított egy, a most bemutatott dizájnelemekhez hasonló humorú TV-kampányt a cseh televízióban. A reklámfilmben a cseh találmányt, a kockacukrot emelték középpontba azzal a mottóval, hogy "megédesítjük Európát".

David Král, az Europeum nevű európai kutatóközpont munkatársa szerint a reklámfilm jól mutatja a csehek jellemét: "a konformizmus elutasítása és bizonyos mértékű provokativizmus valahol része a cseh karakternek".

A film ötletét ugyanakkor az euroszkeptikus megszólalásairól elhíresült államfő, Vaclav Klaus egy mondata adta, mely szerint a Cseh Köztársaság úgy olvad fel az EU-ban, mint kávéban a kockacukor. Král szerint a kormány azért választotta a reklám szimbólumává ezt a tárgyat, hogy más szempontból is bemutassa ugyanazt a képet. "Igen, talán valóban felolvadunk, de végeredményében a kockacukor befolyásolja az eredeti terméket," magyarázta a kutató.

(euractiv.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések