ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A közeli jövő: elektromos autók Portugália útjain

Három éven belül már elektromos autók száguldozhatnak Portugália útjain. Az ország ugyanis 1300 töltőállomást épít, ahol egyelőre a Renault és Nissan által szállított kocsik akkumulátorait lehet majd újratölteni. A lisszaboni kormány az alternatív és környezetbarát energia egyik központjává akarja tenni az országot.
Létrehozva: 2008. november 26., 12:31
nyomtat küld

Az Atlanti-óceán partján újabb lépést tesznek a környezetbarát energiafelhasználás felé és egyúttal csökkentik a környezetszennyezést. Két hónappal azután, hogy üzembe helyezte a világ első "hullám-farmját", amely a tenger hullámaiból állít elő áramot, Portugália szerződést írt alá az elektromos autók elterjesztéséről.

A lisszaboni kabinet azt is vállalta, hogy az állami tulajdonú gépjárműpark egyötöde három éven belül nulla szén-dioxid kibocsátású autó, busz vagy furgon lesz.

A két stratégiai szövetséges autógyártó, a francia Renault és a japán Nissan 2011 elején kezdi szállítani az általa gyártott kocsik elektromos meghajtású modelljeit Portugáliába, amely közben országszerte 1300 töltőállomást állít üzembe. A Renault-Nissan számára ez lesz a főpróba, mivel egy évvel később kezdik majd világszerte árusítani az elektromos kocsikat.

A japán cég portugáliai képviselője azt ígérte, hogy a kocsik ugyanannyiba kerülnek majd, vagy esetleg olcsóbbak is lesznek, mint a fosszilis üzemanyaggal hajtott autók. A járművek kezdeti modelljeivel "egy tankolásból" egyelőre nem lehet majd olyan messze menni, mint egy benzines, vagy egy dízelmeghajtású kocsival: 160 kilométerenként kell majd feltölteni az akkumulátort.

A városi közlekedésben azonban ez kevesebb gondot okoz majd. Ráadásul a városi autóforgalom a gyakori megállás és elindulás miatt jelenleg jóval szennyezőbb, mint az országúti, tehát az elektromos kocsik elterjedésével jelentősen csökkenhet Portugália közút közlekedésből származó CO2-emissziója.

Az elektromos autók vevői 800 eurót leírhatnak majd a jövedelemadójukból, és az elektromos kocsikra átálló cégek is kedvezményekre számíthatnak. Emellett számukra a parkolás is olcsóbb lesz.

Annak ellenére, hogy Portugália az EU egyik szegényebb országa, szerény mértékben növekszik a gazdasága és másokhoz hasonlóan sújtja a hitelválság, a kormány masszív programot indított, hogy 2020-ra áramtermelése 60 százalékát megújuló forrásokból, így szél- nap,- és hullámenergiából fedezze.

(inforadio.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések