ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Mi lesz veled HungaroControl?

Az Európai Közlekedéspolitika jelenleg talán legizgalmasabb témája az új Egységes Európai Égbolt elnevezésű légiközlekedési jogszabálycsomag, és annak várható következményei. A cél fontos és támogatandó Európának és Magyarországnak is, ennek ellenére van okunk némi aggodalomra - írja közleményében Barsiné Pataky Etelka.
Létrehozva: 2008. december 9., 11:41
nyomtat küld

Miről is van szó?

Az európai légtér telített, már nem növelhető jelentősen a fejünk felett zajló légi forgalom, s egyes forgalmi gócpontok felett kaotikus állapotok uralkodnak. További probléma, hogy a légiforgalmi irányítás túlságosan fragmentált, töredezett, elsősorban a különböző államok eltérő irányítási és információs gyakorlata, s az általuk igénybe vett technika különbözősége miatt.

A megoldást az egységes európai égbolt létrehozásában látja a szakma. Ez alapján olyan funkcionális légtérblokkokat kell kialakítani Európa felett - a tervek szerint 2012-ig -, amelyek egy földrajzilag kisebb területen közös légiirányítást biztosítanak a 8700 méter fölött repülő gépeknek. Így a pilótáknak nem kell majd tíz percenként új ország légiirányítóihoz bejelentkezniük. A légiforgalom-irányítás összehangolt, ezáltal gördülékenyebb, biztonságosabb és költségkímélőbb is lesz.

De valóban ilyen szép lesz minden?

A magyar légiforgalom-iránytást a HungaroControl végzi. Bár a szomszédos államokkal szemben a HungaroControl rendelkezik a legkorszerűbb két radarberendezéssel, valamint irányítóközponttal és szoftverrel, mégis félő, hogy az egységes közép-európai légtérblokk kijelölése után a magyar légiforgalom-irányítás oroszlánrészét szomszédaink valamelyike látja majd el.

A tagállamok ugyanis nem utasíthatják majd vissza egy léginavigációs szolgáltató kijelölését azon az alapon, hogy az másik tagállam tulajdona. Ez alapján könnyen előfordulhat, hogy például osztrák szomszédaink látják majd el a magyar légiforgalom irányítását, és a HungaroControl munkája feleslegessé válik.

Arra azonban lehetőséget ad a jogszabálytervezet, hogy a tagállamok a közös légtér felett közösen jelöljenek ki egy vagy akár több légiforgalmi szolgáltatót. Így a feladatokat meg lehet osztani, a magyar légiirányítás is átvehet más feladatokat szomszédaitól.

Hogy mikor dől el ez a kérdés?

Az Európai Parlament közlekedési szakbizottsága első olvasatban hétfőn délután adott zöld utat az egységes európai égboltnak. A teljes ház a jövő év elején hoz majd döntést a tervezetről.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések