ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Közlekedési bírságok határok nélkül

Kedden tárgyalja az Európai Parlament azt a bizottsági irányelv-tervezetet, mely az unió egész területén büntetne egyes szabálysértéseket, így a sebességhatár-túllépését, az ittas vezetést, a biztonsági öv be nem kötését és a piroson való áthajtást.
Létrehozva: 2008. december 16., 16:59
nyomtat küld

Az EU 2001-ben azt a célt tűzte ki, hogy 2010-re csökkentsék a felére a halálos balesetek számát, ennek ellenére 2005-ig az áldozatok száma évről évre nőtt. 2007-ben több mint 40 ezren haltak meg közúti balesetben az Európai Unióban. A külföldön elkövetett közlekedési szabálysértések büntetése azonban sokszor elmarad.

Az Európai Bizottság ezért irányelvtervezetet dolgozott ki a négy legtöbb halálos áldozatot követelő közúti szabálysértés büntetésére. Az új irányelv megkönnyítené a büntetést akkor is, amikor a járművezető a cselekményt egy másik tagállamban követi el. Statisztikák szerint az európai járművezetők nagyobb arányban követnek el jogsértéseket egy másik uniós országban, mint otthon. Ez különösen igaz a gyorshajtásra.

A keddi plenáris ülést megelőzően a kérdést már megvitatta a Parlament közlekedési bizottsága is, amely támogatta, hogy az új irányelv egy olyan elektronikus adatbázist és adatcsere-hálózatot hozzon létre, amely révén azonosítani lehetne a balesetet okozó járművet. A rendszám és bizonyos személyes adatok ellenőrzését követően az adott tagállam hatósága értesítést küldhetne a járművezetőnek a pénzbüntetés összegéről, a legegyszerűbb fizetési módról, a fizetési határidőről, illetve a jogorvoslati lehetőségekről, feltüntetve a büntetésért felelős hatóságot.

A szakbizottsági képviselők ugyanakkor több módosításra is javaslatot tettek. Így például az irányelv hatályát az olyan esetekre is kiterjesztenék, ahol nem történt ugyan haláleset, de "súlyos sérülés vagy kár keletkezett". A közlekedési szakbizottság emellett fontosnak tartja, hogy az uniós járművezetőket tájékoztassák az új irányelvről, különösen pedig arról, hogy a jármű üzemben tartásának helye szerinti tagállam hatóságait értesítik, ha a sofőr a pénzbüntetés kifizetését megtagadja.

A szakbizottság azt is javasolja, hogy két évvel az irányelv elfogadása után az Európai Bizottság készítsen jelentést az elért eredményekről, hogy a szabályozást tovább lehessen fejleszteni, például ki lehessen terjeszteni a kábítószer hatása alatt történő vagy jogosítvány nélküli járművezetésre.

(euvonal)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések