ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Online is elérhető az EU-Ombudsman

Az Európai Ombudsman pénteken (március 13.) nyitotta meg az online panaszbejelentés lehetőségét. Az EU állampolgárai a jövőben az interneten keresztül is szót emelhetnek az európai intézmények eljárásában őket ért hivatali visszásságok ellen. Az online rendszer azt kívánja biztosítani, hogy az Ombudsmanhoz beérkező panaszok valóban a hatáskörébe tartozzanak.
Létrehozva: 2009. március 16., 15:27 | Utoljára frissítve: 2009. március 16., 15:32
nyomtat küld

"Az egy évben hozzám érkező panaszok háromnegyede kívül esik a hatáskörömön" - mondta P. Nikiforos Diamandouros a múlt héten, mikor bemutatta az online panaszbenyújtási rendszert. A honlap ismertetésére egy problémamegoldó-szeminárium keretében került sor. Az Ombudsman elmagyarázta, csak akkor vizsgálódhat egy ügyben, ha az az "Európai Unió intézményeinek és szerveinek hivatali visszásságaival kapcsolatos".

Az online rendszer az Unió mind a 23 hivatalos nyelvén elérhető. Aki ezt az utat választja, egy sor kérdésre kell választ adjon, amely segít behatárolni panaszának természetét. A kérdések alapján eldől, hogy az adott ügyben az Ombudman eljárhat-e. Az EU állampolgári jogi biztosa olyan ügyekben vizsgálódhat, mint az eljárás átláthatósága, az EU támogatások késedelmes kifizetése, a diszkrimináció és az igazságtalan bánásmód.

Az Obmudsmanhoz eljuttatott panaszok többségét "más problémamegoldó mechanizmusokkal is meg lehet oldani" - magyarázta a görög származású hivatalnok. "Az új honlap segítségével azt szeretnénk, ha a panaszosok a megfelelő fórumhoz jutnának el, időt és pénzt, és nem mellékesen idegeskedést és csalódottságot spórolva ezzel számukra" - magyarázta Diamandouros.

Az Ombudsman az elmúlt hónapban elmondta, hogy az állampolgároktól, a cégektől, a regionális irodáktól, a civil és nem kormányzati szervezetektől hozzá eljutó "3500-4000" panasz "döntő többsége" nem kezelhető, mivel azokkal tagállami szinten kell foglalkozni.

Diamandouros elmondta, ezekben az ügyekben a tagállami és a regionális ombudsmanokhoz kell fordulni, akik a tagállami intézmények hivatali visszáságaival foglalkoznak. Megoldást jelenthet még ilyen esetben a SOLVIT hálózat is, de csak akkor, ha a visszáság az Európai Unió belső piaci jogát sérti és arra legalább két tagállam vonatkozásában került sor.

Ha az Ombudsman nem tud segíteni, az új útmutató felajánlja azt a lehetőséget is, hogy az adott állampolgár ügyével az Európai Parlament Petíciós Bizottságához fordulhat.

2008-ban a kezelhető panaszok 36 százaléka érintette az átláthatóság és a dokumentumokhoz való hozzáférhetőség kérdését. 70-75 százalék volt az Európai Bizottság és az Európai Parlament ellen benyújtott panaszok aránya. Az előbbi esetén különös hangsúlyt kaptak az EU munkerőtoborzási hivatalával (EPSO) szembeni fenntartások.

Az Európai Ombudsman április 27-én mutatja be a 2008-as évre vonatkozó éves jelentését.

(euractiv.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések