|
|
|
|
Kína zöldítené autóiparát
|
Az április 20. és 28. között megrendezésre kerülő Autó Sanghaj 2009 kiállításon számos energiatakarékos és környezetkímélő modell bemutatására lehet számítani. |
Létrehozva: 2009. április 20., 12:26 | Utoljára frissítve: 2009. április 20., 13:25 |
nyomtat
|
küld
|
|
|
Az USA és Japán után mintegy 9,35 millió gépkocsival Kína jelenleg a világ harmadik legnagyobb autógyártó országa.
Kína hamarosan az új energiaforrásokon alapuló autóipar központjává válhat - közölték az ázsiai ország iparági bennfentesei, akik szerint a pekingi vezetés elszánt politikája és az autóipari ellátási lánc elemeinek teljes megléte valóra válthatja a távol-keleti ország törekvéseit. A kínai kormány március 20-án jelentette be a hazai személygépjármű-ipar újraélesztésére vonatkozó terveit, amelyben az új energiaforrásokkal üzemeltetett autók gyártásának növelését, és a különböző alkatrészek, kellékanyagok fejlesztését ismertették.
A tervek szerint a központi költségvetésből külön forrást biztosítanak az új energiaforrásokkal üzemeltetett autók használatához. Azok a kormányzati hivatalok és vállalatok, amelyek ilyen járműveket vásárolnak, autónként 4-25 ezer jüan (129-820 ezer forint) közötti kompenzációra számíthatnak.
Az új energiákat hasznosító járművek gyártókapacitását 2011-re éves szinten 500.000 darabra, illetve a teljes kínai járműipar, beleértve tehergépkocsi- és autóbuszgyártás kapacitásának 5 százalékára kell növelni. Szakértők a kormány környezetvédelmi politikáját kedvező jelként értékelik, amellyel még több vállalkozást és tehetséges kutatót vonzhatnak az autóiparba, illetve ez a vásárlókra is ösztönző hatással lehet.
Az egyre súlyosabb méreteket öltő légszennyezés és az energiaforrások hiánya jelentős kockázatot jelent a környezet védelmére, illetve a Kínai gazdasági fejlődésére. Az ázsiai országban 2008-ban összesen 50 millió gépjármű volt az utakon, előrejelzések szerint számuk 2020-ra elérheti a 150 milliót, az üzemeltetésükhöz felhasznált kőolaj alapú üzemanyag mennyisége elérheti az évi 250 millió tonnát. A termelési kapacitás szerint az Egyesült Államok és Japán után mintegy 9,35 millió gépkocsival Kína jelenleg a világ harmadik legnagyobb autógyártó országa, ebben az iparában egy év alatt 5,21 százalékos növekedést érek el.
Van Kang tudományos és műszaki miniszter kihangsúlyozta, hogy Kínának rendkívüli lehetőségei vannak a saját készítésű, új energiaforrásokat hasznosító járművek fejlesztésére. A környezetkímélő autók fejlesztése mellett Kína jelentős szerepet játszik az akkumulátorok előállításában, amelyek az elektromos autók egyik legfontosabb alkatrészei. Az akkumulátorok kapacitása az autók teljesítményét jelentősen befolyásolja. A CITIC Securities márciusi beszámolója szerint egyre több lítium-akkumulátorgyártó költözik Kínába, és ez hozzájárulhat ahhoz, hogy az iparágból Kína nagyobb piaci részesedést szerezzen meg.
Kínában jelenleg mintegy 200 lítium-akkumulátorokkal foglalkozó vállalkozás működik, amelyek a világtermelés 40 százalékát adják. A BYD kínai autógyár vezető szerepet tölt be a lítium-akkumulátorok gyártásában. A tavaly decemberben bemutatott F3DM márkajelzésű hibrid szedánja az olcsó és magas hatékonyságú lítium-vas-foszfát (LiFePO4) akkumulátorokkal üzemel. A Chery autógyár februárban bemutatott elektromos autója 120 kilométeres óránkénti sebességre képes.
(greenfo.hu)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|