ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 
 

A fogyasztók oldalán áll a Bizottság

Az Európai Bizottság tegnap nyilvánosságra hozta a fogyasztói panaszok osztályozására és bejelentésére alkalmas uniós módszer tervezetét. Az intézkedés célja az egyes piacokon tapasztalt problémákra való reagálás felgyorsítása a 27 tagállam fogyasztói panaszainak uniós szintű elemzésével.
Létrehozva: 2009. július 8., 12:49 | Utoljára frissítve: 2009. július 8., 12:59
nyomtat küld

Európában több mint 700 olyan szervezet, ügynökség, nemzeti hatóság van, mely harmadik félként fogyasztói panaszokat gyűjt. Többségük saját osztályozási rendszer alapján dolgozik, és eltérő módon osztályozza a panaszokat, így gyakran még nemzeti szinten is nehéz a kínált áruk és szolgáltatások minőségének összehasonlítása. A tegnap nyilvánosságra hozott javaslat célja annak biztosítása, hogy a fogyasztói panaszokat gyűjtő, unión belüli szervezetek összehasonlítható osztályozási módszert alkalmazhassanak, és adataikat továbbíthassák a Bizottság felé.

Az uniós szintű adatok elemzése egyrészt nagy segítséget nyújt majd annak felmérésében, hogy a különböző ágazatok és nemzeti piacok hogyan teljesítenek a fogyasztók szempontjából, másrészt lehetővé teszi a nemzeti és uniós szintű hatóságoknak, hogy gyorsabban és hatékonyabban célozzák meg azokat a piacokat, melyek nem felelnek meg a fogyasztók elvárásainak.

A Bizottság felmérése szerint 2007 februárja és 2008 februárja között közel 78 millió európai polgár nyújtott be hivatalos panaszt kereskedők ellen. További 30 millióan nem nyújtottak be panaszt, még ha lett is volna okuk erre. A hivatalos panaszt benyújtók kb. fele panaszának kezelési módjával is elégedetlen volt. Az új tervezet legfőbb kezdeményezettei pont ők, az unió fogyasztói lennének. Az áttekinthetőség növelésével lerövidülne az az időtartam, melyre a nemzeti és az európai politikai döntéshozóknak és szabályozó hatóságoknak szükségük van a fogyasztók mindennapi aggályaira való válaszadáshoz.

"Azok számára fontos ez a tervezet, akik valaha is úgy érezték, hogy egy bankkal vagy telefonok társasággal szemben benyújtott panaszukat nem vették kellően komolyan" - nyilatkozott a tervezet bejelentését követően a fogyasztóvédelmi biztos szóvivője. A Bizottság 2009. október 5-ig várja a javaslattal kapcsolatos észrevételeket, melyek elemzését követően végleges módszert fog javasolni.

(EUvonal)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések