ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Veszprém ellenzi a Cuha-völgyi vasútvonal megszüntetését

Veszprém ellenzi a Bakonyon átvezető, Cuha-völgyi vasútvonal megszüntetését, s határozottan kéri az illetékeseket e döntésük átgondolására - közölte Czaun János, Veszprém alpolgármestere sajtótájékoztatón hétfőn.
Létrehozva: 2009. augusztus 31., 15:50
nyomtat küld

Bizonyos hírek szerint ugyanis kétezer kilométernyi vasúti szakaszt kíván a közlekedési kormányzat bezárni, köztük a Bakonyon átvezető, Győr-Veszprém vonalat is megszüntetnék - tette hozzá. Az alpolgármester szerint a Cuha-völgyi vonal "nemzeti, iparművészeti érték és természeti kincs".

Czaun János elmondta: az elmúlt szombaton a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség ülésén Horváth László, a Közép-dunántúli Regionális Közlekedés-szervezési Iroda vezetője azt a kormányzati szándékot közölte velük, hogy a Győr-Veszprém közötti vasútvonal 2009. decembere után nem lesz az országos hálózat része. Erre a vonalra az új évre már nem fognak menetrendet kérni - tette hozzá.

Czaun János elmondta: az irodavezető azt ajánlotta fel, hogy az érintett önkormányzatok alakítsanak egy társulást, s annak a tulajdonos magyar állam egy forint ellenében átadja a vasútvonalat, tehát üzemeltessék azt az érdekelt városok és falvak. A veszprémi alpolgármester szerint ez egy "kétszínű és nem tisztességes" hozzáállás, hiszen a vonal országos feladatokat is ellát, sőt nem is a személyszállítás a fő profilja, hanem a turisztikai hasznosítás.

A veszprémi alpolgármester utalt arra is, hogy egy hétköznapi utasszámláláskor a legkevesebb utas tizenkettő volt, a legtöbb pedig 104, azaz három "tömött busznyi" ember. Utóbbi tény is azt mutatja, hogy nagyon nehéz lenne közúti közlekedéssel helyettesíteni ezt a vasútvonalat - tette hozzá.

Debreczenyi János, Veszprém fideszes polgármestere elmondta: támogatnak egy olyan beadványt, amelyet a Megyei Jogú Városok Szövetségéhez küldenek el, majd a szövetség nevében azt fogják kérni, hogy az egész országot illetően vizsgálja felül a kormány a "vasútmegszüntető szándékot". Véleménye szerint Nyugat-Európában nem az tapasztalható, hogy a történelmi vasutakat megszüntetik, hanem ellenkezőleg, azokat inkább felújítják, megóvják.

Rámutatott: nem sok értelme lenne vasúti hidakat, alagutakat ipari műemlékké nyilvánítani, ha a vasútvonalat pedig megszüntetik. Ha egy infrastruktúrát nem használnak, az elveszti a létjogosultságát, s lényegében megsemmisül - mondta a polgármester.
Debreczenyi János "cinikusnak tartotta" a regionális közlekedésszervező iroda ajánlását, mert az önkormányzatok már a kötelező feladataik ellátásához sem rendelkeznek elegendő pénzforrással, így nem vállalhatná el egy vasútvonal fenntartását és üzemeltetését.

Ugyanakkor "furcsának találta", hogy a kormányzat meg sem vizsgálja a privatizáció lehetőségét. Utalt arra, hogy van Magyarországon olyan vasútvonal - a GYESEV -, amely évtizedek óta nem magyar állami tulajdon, és jól működik.
Debreczenyi János rámutatott arra is, hogy a Győr-Veszprém közötti 82-es főút szinte alkalmatlan a közlekedésre, szerinte "ez az infrastruktúra százéves állapotot tükröz". S emellett kívánják megszüntetni a másik működő infrastruktúrát - mutatott rá.

Elhangzott: a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal nemrég újabb egy évvel - 2010. augusztus 12-ig - meghosszabbította a Cuha-völgyi vasút épületeinek és műtárgyainak az ideiglenes műemléki védettségét.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések