ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 
 

Mentse meg a Földet: ne utazzon repülővel!

Vissza kell fogni a légiközlekedést - sugallták a brit kormány tanácsadói, akik szerint a decemberi koppenhágai klímacsúcson meg kell állapodni a repülőutakból származó emisszió csökkentéséről. A szakértők szerint a 2005 előtti szintre kell csökkenteni a légiközlekedésből származó üvegházi gázkibocsátást.
Létrehozva: 2009. szeptember 12., 12:02
nyomtat küld

Annak ellenére, hogy a 21. század globális gazdasága elképzelhetetlen a légi forgalom nélkül, jobb lesz, ha a gazdag országok lakosai leszoknak arról, hogy gyakran repülővel járnak hétvégi utakra vagy nyaralni - üzenték burkoltan a brit kormány tanácsadói. Ha ez nem történik meg, akkor 2050-re az összes szén-dioxid-kibocsátás egy ötödét adja majd a légiközlekedés.

A klímabizottság azt sürgeti, hogy az ENSZ által rendezett koppenhágai csúcstalálkozón egyezménybe kell foglalni a légi forgalomból származó emisszió csökkentését. Azaz, a gyakorlatban azt, hogy kevesebbet lehet majd repülni. Az Európai Unió már beleegyezett abba, hogy 2013 és 2020 között öt százalékkal visszafogja a légi ágazat gázkibocsájtását, most a partnereken a sor - közölte David Kennedy, a klímabizottság elnöke, aki azt állította: nem akarják, hogy az emberek kevesebbet repüljenek.

A brit kormány szerint Koppenhága akár kudarccal is véget érhet, mert a világ országai a gazdasági válság viszonylag rövidtávú hatásaival vannak elfoglalva, szemben a klímaváltozás által hagyott maradandó nyomokkal. A légi forgalom emisszióját az energiatakarékosabb repülőgépek kifejlesztésével is lehetne csökkenteni. A Boeing ilyennek kikiáltott Dreamliner modelljét azonban például idáig még nem sikerült üzembe állítani.

A gépek új nemzedékének megjelenéséig így maradnak az olyan vitát kiváltó megoldások, mint a légiutak keményebb adóztatása, vagy az úgynevezett offszetting. Ennek lényege, hogy a kibocsátást ellensúlyozandó, valahol a világon erdőket telepítenek, vagy klímakímélő projekteket támogatnak. Kérdéses azonban, hogyan lehet ellenőrizni, hogy ezek a programok valóban megkötik, vagy csökkentik a légkörbe kerülő szén-dioxidot.

A klímabizottság is azt mondja, hogy a kibocsátás csökkentés nagy részét nem ilyen módon kell megvalósítani. A nagy cégek közül a British Airways és az Air France-KLM már javaslatokat dolgozott ki egy emisszió-kereskedelmi rendszerre. Az EasyJet vezérigazgatója szerint pedig az segítene, ha az EU szigorú kibocsátási szabványokat vezetne be a repülőkre, ami modern gépek vásárlására kényszerítené a légitársaságokat.

(greenfo.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések