ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Őszinteséget vár a miskolci polgármestertől Pelczné

Őszinte beszédre hívta fel a miskolci villamosprojekt ügyében Káli Sándor (MSZP) miskolci polgármestert Pelczné Gáll Ildikó, a Fidesz alelnöke, országgyűlési és miskolci önkormányzati képviselő nyílt levelében.
Létrehozva: 2009. október 9., 09:06 | Utoljára frissítve: 2009. október 9., 09:15
nyomtat küld

A fideszes politikus közölte: a miskolci villamosfejlesztésről azoknak, akik kicsit is közelebb kerültek az információkhoz és "nem csak a városvezetés által kézből etetett sajtóból tájékozódnak", egyáltalán nem a környezettudatos fejlesztés magasztos eszméje jut az eszébe. Évekre visszamenőleg ugyanis jegyzőkönyvek rögzítik a pártállástól független elégedetlenséget, azt a hányaveti, hanyag előkészítést, amellyel projektmenedzsment irányítja a város legfontosabb beruházását - tette hozzá.

"Nem én, nem a Fidesz, hanem Ön az, aki a villamosberuházás legnagyobb gátja, mivel gyengekezűségével teret enged a szakmaiatlanságnak, engedi, hogy a projekt menedzsmentje és tanácsadónak szerződtetett volt BKV-s vezetők tönkretegyék a villamosberuházást, ahogy saját cégükkel is tették" - fogalmazott nyílt levelében Pelczné Gáll Ildikó.

A részletek kapcsán kifejtette: az évek óta tartó előkészítés ellenére a járműtender eredménytelen lett, a nagy gyártók mind írásban jelezték, hogy a teljesíthetetlen feltételek miatt nem is kívánnak ajánlatot adni, a kisebb gyártók pedig - akik ajánlatot adtak -, szintén kiestek, hasonlóan az át nem gondolt, túlbonyolított és következetlen pályázati kiírás következménye miatt.

Utalt arra, hogy a járműtender előkészítésével Vág Pétert bízták meg, aki a BKV Combino-projektjét vezette "annak csúfos fiaskójáig". Hozzátéve: a miskolci projekt előkészítése közben Vág Péter a BKV-nak is dolgozott, a felügyelő bizottsági jelentés szerint 2 millió forintos átlagbérrel, majd ugyanezen jelentés szerint 34 millió forinttal távozott a BKV-tól nemrégiben, súlyos szabálytalanságok közepette.

A politikus kitért arra is, hogy az egyik legfontosabb paraméter a szállítók felé az első villamoskocsi megérkezésének követelése volt. "Lehetőleg legyen itt az önkormányzati választásokra, lehessen vele parádézni a szocialista politikusoknak, a többi leszállítása már ráér bármikor" - fűzte hozzá.

Közölte: a járműtender kudarca miatt az új pályázati kiírásban most a városvezetés átesett a ló túlsó oldalára és olyan módon könnyítene a műszaki előírásokon, hogy arra akár régebbi, elavult konstrukciójú járművekkel is lehetne pályázni.

A nyílt levélben a politikus arról is szólt, hogy a projekt kommunikációjának PR munkát érintő 224 millió forintos tenderét még kiírni sem sikerült, mivel az Ön embereinek elképzeléseit a kommunikációról a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) nem hajlandó elfogadni - fejtette ki a Fidesz alelnöke.

Úgy fogalmazott: a villamospálya-építés pályázat kiírását olyan sokszor kifogásolta az NFÜ és az iparkamara, hogy azt felsorolni is nehéz. Teljesíthetetlen feltételek özöne, a miskolci vállalkozások teljes kizárása jellemzi a projektmenedzsment-csapat munkáját. "Ezt még éppen egy szocialista képviselő is szóvá tette a Gazdasági Bizottságban" - hangsúlyozta.

Rámutatott: a mai napig sincs megtervezve a beruházás néhány kulcsfontosságú eleme, például a Kandó Kálmán tér rendezése kényszerűségből ki is maradt a projektből. A diósgyőri városrészben lévő "szűkület" kapcsán pedig két évig folyamatosan azt állították, hogy ezen a szakaszon a villamos elfér. Mára kiderült: kisajátításra van szükség.

Pelczné Gáll Ildikó azt kéri a miskolci polgármestertől: kérjenek bocsánatot a miskolciaktól, akiket éveken keresztül félrevezettek a projekt állapotáról. A végleges tervek és engedélyek hiányában ugyanis a kivitelezőkkel gyakorlatilag biankó szerződéseket kívánnak kötni. Emiatt borítékolható a határidőcsúszás és a költségemelkedés.

"Miskolc ezt nem engedheti meg magának, a város nem áll elég jól ahhoz, hogy a szocialisták dilettantizmusának számláját nyögje még hosszú évtizedekig" - közölte.

Nyílt levelében kijelentette: ki kell mondani, a miskolci villamosprojekt előkészítése csapnivaló, a projekt méretéhez és fontosságához képest megdöbbentően kidolgozatlan, az elrejtett aknák pedig így komoly veszélybe sodorják a beruházást.

A fideszes politikus szerint, ha Káli Sándornak fontos a borsodi megyeszékhely, levonja a konzekvenciákat, és lecseréli a sokszorosan kompromittálódott projektmenedzsmentet és átvilágítja az egész projektet. "Az európai uniós forrás nem az Ön pénze, nem a szocialisták pénze, hanem minden miskolci polgáré, elvárjuk, hogy ennek szellemében végezze a munkáját, a közvéleményt pedig kampányfogásoktól mentesen, hitelesen tájékoztassa" - tette hozzá.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések