ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Pelczné nyílt levele Miskolc polgármesterének

Nyílt levél Káli Sándor úrnak, Miskolc város olgármesterének.
Létrehozva: 2009. október 9., 10:35 | Utoljára frissítve: 2009. október 9., 10:43
nyomtat küld

Polgármester úr, itt az őszinte beszéd ideje!

A miskolci villamosfejlesztésről azoknak, akik kicsit is közelebb kerültek az információkhoz és nem csak a városvezetés által kézből etetett sajtóból tájékozódnak, egyáltalán nem a környezettudatos fejlesztés magasztos eszméje jut az eszébe. Épp ellenkezőleg, évekre visszamenőleg jegyzőkönyvek rögzítik a pártállástól független elégedetlenséget, azt a hányaveti, hanyag előkészítést, amellyel az Ön által felkért projektmenedzsment irányítja a város legfontosabb beruházását. Mindezt ráadásul olyan fennhéjázással és kioktató stílusban teszik, ami már nem csak az ellenzéki, hanem a szocialista képviselők számára is nyilvánvalóvá vált.

Észre kellene venni, hogy elszaladt a ló, a magasztosnak tűnő célok állandó hajtogatása, a melldöngetés pedig csak az igen halovány teljesítményt, a kapkodást, a súlyos szakmai hibákat hivatott palástolni. Nem én, nem a Fidesz, hanem Ön az, aki a villamosberuházás legnagyobb gátja, mivel gyengekezűségével teret enged a szakmaiatlanságnak, engedi, hogy a projekt menedzsmentje és tanácsadónak szerződtetett volt BKV-s vezetők tönkretegyék a villamosberuházást, ahogy saját cégükkel is tették. Az a módszer, ahogy telekiabálja a sajtót és a saját vezetői hibái leplezése céljából az ellenzékre próbálja kenni a sikertelenséget, végtelenül kiábrándító, nem méltó városunkhoz.

Szedjük össze, mi minden fűződik az Ön és csapata nevéhez:

- Az évek óta tartó előkészítés ellenére a járműtender eredménytelen lett. A nagy gyártók mind írásban jelezték, hogy a teljesíthetetlen feltételek miatt nem is kívánnak ajánlatot adni. A kisebb gyártók, akik ajánlatot adtak, mind kiestek, szintén az át nem gondolt, túlbonyolított és következetlen pályázati kiírás következményeképpen.
De lehet ezen csodálkozni? A járműtender előkészítésével azt a Vág Pétert bízták meg, aki a BKV Combino-projektjét vezette annak csúfos fiaskójáig. A BKV-t azért nem hagyta el, a miskolci projekt előkészítése közben a BKV-nak is dolgozott, a felügyelőbizottsági jelentés szerint 2 millió forintos átlagbérrel, majd ugyanezen jelentés szerint 34 millió forinttal távozott a BKV-tól nemrégiben, súlyos szabálytalanságok közepette. Hogy-hogy nem, nem voltak arra tekintettel, hogy a 69 .életévét betöltött Vág nyugdíjas és nem járna neki a busás, arcátlan összegű végkielégítés . Combino-ügy, végkielégítések, BKV - valóban ez hiányzott a miskolci villamosprojektnek, polgármester úr?

- Az egyik legfontosabb paraméter a szállítók felé az első villamoskocsi megérkezésének követelése volt. Lehetőleg legyen itt az önkormányzati választásokra, lehessen vele parádézni a szocialista politikusoknak, a többi leszállítása már ráér bármikor. Polgármester úr, ezzel Demszky Gábor lelkes követőjévé kívánt válni, akinek ezirányú működése méltán váltotta ki nem csak a budapestiek, de az egész ország haragját? Vagy a Combino-projektből kölcsönzött tanácsadók javasolták, az ott "bevált" módon, hogy a választások előtt, kipróbálás és a megfelelő tesztek nélkül érdemes egy új járművet sebtiben forgalomba állítani, csupán népszerűségnövelési célokból?

- A járműtender kudarca miatt az új pályázati kiírásban most a városvezetés átesett a ló túlsó oldalára és olyan módon könnyítene a műszaki előírásokon, hogy arra akár régebbi, elavult konstrukciójú járművekkel is lehetne pályázni. Valóban ez lenne a város érdeke? Emeljünk ki csak egy tételt, a villamosok belső közlekedőfolyosóit. Budapesten a Combinók szűkösségét mindenki megtapasztalhatta, a készülő új kiírás pedig még ennél húsz centiméterrel keskenyebb megoldást is elfogad! Ezt tanácsolták a jól fizetett szakértők? Így képviseli Ön a miskolciak érdekeit? Pontosabban: Kinek az érdekeit képviseli valójában?

- A projekt kommunikációját intézni hivatott PR munkák 224 millió Ft-os tenderét még kiírni sem sikerült, mivel az Ön embereinek elképzeléseit a kommunikációról az NFÜ nem hajlandó elfogadni. Igen, még ez a sokszorosan kompromittálódott Kormány is látja, Ön valami egészen másra szeretné használni a villamosprojektet, mint amire való.

- A villamospálya-építés pályázati kiírását olyan sokszor kifogásolta az NFÜ és az iparkamara, hogy azt felsorolni is nehéz. Teljesíthetetlen feltételek özöne, a miskolci vállalkozások teljes kizárása jellemzi a projektmenedzsment-csapat munkáját. Ezt még éppen egy szocialista képviselő is szóvá tette a Gazdasági Bizottságban. Kinek az érdekét szolgálja Ön és kik állnak a tenderkiírások mögött?

- A mai napig sincs megtervezve a beruházás néhány kulcsfontosságú eleme. A Kandó Kálmán tér rendezése kényszerűségből ki is maradt a projektből, legalább 150 millió Ft-ot most Miskolcnak kell külön előteremtenie erre a célra. A diósgyőri "szűkület" kapcsán két évig folyamatosan arrogáns módon a mundért védték, azt állítva, hogy a villamos ott elfér. Mára kiderült, hogy nincs mese, kisajátításra van szükség. Bennünket, akik ezt a tényt évekkel ezelőtt feltártuk, elmondtak mindennek a sajtóban. Elvárjuk a bocsánatkérést, kérjenek bocsánatot, de ne tőlünk, hanem a miskolciaktól, akiket éveken keresztül félrevezettek a projekt állapotáról.

- A végleges tervek és engedélyek hiányában a kivitelezőkkel gyakorlatilag biankó szerződéseket kívánnak kötni. Emiatt borítékolható a határidőcsúszás és a költségemelkedés. Láttunk már ilyet Magyarországon: épp így tendereztették a 4-es metró több szerződését. Láthatjuk, mi lett belőle: sok százmilliárdos többletköltségek és végeláthatatlan csúszás. Miskolc ezt nem engedheti meg magának, a város nem áll elég jól ahhoz, hogy a szocialisták dilettantizmusának számláját nyögje még hosszú évtizedekig.

Ki kell mondani, a miskolci villamosprojekt előkészítése csapnivaló, a projekt méretéhez és fontosságához képest megdöbbentően kidolgozatlan, az elrejtett aknák pedig így komoly veszélybe sodorják a beruházást . A miskolci villamosprojekt az "elbékávésodás" jeleit mutatja, és ennek az lesz az eredménye, hogy Miskolc büszkeség helyett Budapest szégyenét kapja, melyet a Combino-ügy, a 4-es metró mindannyiunk zsebéből fizetett csúszása és a gigantikus végkielégítések nyomán érezhet a főváros vezetése .

Polgármester úr! A szabályok szerint Ön a beruházás felelős vezetője. Az Ön egyszemélyi felelőssége, mi történik a projekttel. Ha a választási és PR szempontokon túl is fontos Önnek Miskolc városa, akkor levonja a konzekvenciákat, lecseréli a sokszorosan kompromittálódott projektmenedzsmentet és átvilágítja az egész projektet. A tisztánlátásban, a projekt rendbetételében partnerei leszünk, a felelősség elkenésében és a miskolciak félrevezetésében viszont természetesen nem. És ez nem azt jelenti, hogy a város közlekedésfejlesztése, a villamosvonal jobbítása ellen vagyunk - mi az ócska mutyi, a pénzszórás, a rombolás és a hazugság ellen küzdünk . Az európai uniós forrás nem az Ön pénze, nem a szocialisták pénze, hanem minden miskolci polgáré, elvárjuk, hogy ennek szellemében végezze a munkáját, a közvéleményt pedig kampányfogásoktól mentesen, hitelesen tájékoztassa .

Pelczné dr. Gáll Ildikó
országgyűlési képviselő

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések