ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Robotszemekkel figyelne a BKV

Törvénymódosítást kezdeményez a főváros, hogy a BKV bekamerázhassa járműveit, az utóbbi időben ugyanis egyre gyakrabban támadják meg a vállalat munkatársait. A közlekedési társaság szerint ellentmondásos az ombudsmanok véleménye ez ügyben, az adatvédelmi biztosra hivatkoznak, aki szerint ha van törvényes jogalap, akkor figyelhetnek a robotszemek.
Létrehozva: 2009. október 26., 10:44
nyomtat küld

Törvénymódosítást kezdeményezhet a főváros, hogy a BKV az adatvédelmi aggályok ellenére bekamerázhassa járműveit. Idén májustól kísérleti jelleggel már felszereltek 3-3 kamerát egy hannoveri villamosok és egy Volvo-buszon, az utóbbi időben ugyanis elszaporodtak a közlekedési vállalat dolgozói elleni támadások.

A kamerákról már két éve állásfoglalást kér a BKV az adatvédelmi biztostól, Péterfalvi Attila akkori válaszában azt mondta, ha olyan felbontású képek készülnének, amelyeken az egyes embereket nem lehet felismerni, akkor elvileg rendben volna a megfigyelés. Az ombudsman kifejtette, "még hallgatólagosan sem szeretném a BKV-t arra biztatni, hogy az utastereket akár csak megfigyelési funkcióval is működő kamerákkal lássa el".

Szabó Máté, az állampolgári jogok biztosa ugyanakkor 2008 őszén a BKV-t arra kérte, intézkedjen, hogy a jegyellenőrök durva fellépése miatt a metróban és a HÉV-állomásokon olyan helyen ellenőrizzék az utasok jegyeit és bérleteit, amit látnak biztonsági kamerák. Így a felvételek perdöntőek lehetnek egy esetleges jogvitában. A közlekedési vállalat ezen ombudsmani állásfoglalásra hivatkozva úgy látja, még sincs akadálya a kamerák elhelyezésének.

Jóri András, jelenlegi adatvédelmi ombudsman augusztusi állásfoglalásában úgy vélte, csak a sofőrök közvetlen környezetét lehetne bekamerázni, és azt sem lehetne folyamatosan figyelni, de ha megvolna a törvényi szintű jogalap, akkor jogszerűen is bevethetné a szerkezeteket a BKV. Ez alapján kezdeményezi Horváth Csaba, leköszönő főpolgármester-helyettes a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén, hogy a városháza kezdeményezze a szükséges törvénymódosítást.

A BKV által készített nemzetközi körkép szerint a biztonsági szempontokat szinte minden városban előbbre sorolták, mint a személyiségi jogokat, különösen ott, ahol terrorveszély is felmerült. A felszíni járműveknél terjed a kamerák használata, a metróban pedig általános az állomások bekamerázása, és van példa a metrókocsikban elhelyezett kamerákra is.

A svédországi Göteborgban 2001 óta 90 buszon, kétszáz villamoson és húsz helyi elővárosi vasútvonalon működnek kamerák, emiatt az utasok majdnem hetven százaléka érzi inkább biztonságban magát, és javultak a rendőrségi statisztikák is. A brüsszeli közlekedési vállalat minden járművén van kamera, Lisszabonban pedig tavaly szerelték fel mind a nyolcszáz járművet robotszemekkel. New Yorkban 2006-ban kísérletképpen 400 manhattani buszba tettek kamerát, amelyek felvételeit tíz napig tárolják, de a felvételek három hónapra visszamenőleg is visszakereshetők. A londoni metró területén pedig jelenleg összesen 13 ezer kamera működik, és az összes buszt is felszerelték hasonló szerkezetekkel.

(Népszabadság)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések