ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Vizsgálat indult az Audi magyarországi támogatásának kapcsán

Az Európai Unió állami támogatási szabályai alapján az Európai Bizottság hivatalos vizsgálatot indított annak a támogatásnak a kapcsán, amelyet a magyar kormány az Audi Hungaria Motor Kft. győri üzemének új beruházási tervéhez kíván nyújtani.
Létrehozva: 2009. október 29., 13:28
nyomtat küld

Brüsszeli közleménye szerint az uniós bizottság előzetes álláspontja az, hogy a Volkswagen-Porsche-csoport piaci részesedései meghaladják a nagyberuházási projektekre vonatkozó határértékeket, illetve a regionális támogatási iránymutatásban meghatározott 25 százalékos küszöböt.

A közel 15 milliárd forintos támogatást Magyarország a Volkswagen-Porsche-csoporthoz tartozó cég olyan, csúcstechnológiát képviselő gyártósorainak létesítéséhez kívánja biztosítani, amelyek személygépkocsi-modellek széles skálájába beépíthető, új generációs motorok és motoralkatrészek gyártását teszik majd lehetővé.

A hivatalos vizsgálat elindítása lehetőséget teremt arra, hogy más érdekeltek is véleményt nyilvánítsanak a tervezett intézkedéssel kapcsolatban, az eljárás kimenetelére azonban nincs hatással - szögezte le a bizottság.

Neelie Kroes versenypolitikai biztos nyilatkozatában kiemelte, hogy amikor egy nagy regionális beruházási projekt kedvezményezettje egyes szektorokban jelentős piaci részesedéssel rendelkezik, Brüsszelnek ellenőriznie kell, hogy "valóban szükség van-e a támogatásra a beruházás végrehajtásához, és hogy a támogatás előnyei ellensúlyozzák-e a versenytorzító hatást".

A bizottság emlékeztetett arra, hogy a projekt a nyugat-dunántúli régióban kerül megvalósításra, amely "regionális támogatásra jogosult térség, mivel rendkívül alacsony az életszínvonal, és jelentős a munkanélküliség".

A beruházás 4-12 hengeres benzin- és dízelüzemű motorok és azokban alkalmazott motoralkatrészek gyártását érinti. A támogatás kiszámításához figyelembe vett beruházási költség 153,4 milliárd forint, amelyhez a kormány közvetlen támogatás és adókedvezmény formájában összesen 14,9 milliárd forint támogatást kíván nyújtani.

Amennyiben a hivatalos vizsgálat során összegyűjtött információk nem oszlatják el Brüsszel aggályait, az uniós bizottságnak részletes vizsgálatot kell lefolytatnia. Ennek során a testület elsősorban azt vizsgálja, hogy valóban szükség van-e a támogatásra ahhoz, hogy a kedvezményezett megvalósítsa a beruházást, és hogy a térség számára jelentkező előnyök ellensúlyozzák-e a támogatás okozta versenytorzító hatást.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések