ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Halálra ítélik ezt a vidéket

Ódor Ferenc, a Borsod megyei közgyűlés fideszes elnöke úgy vélekedett, hogy csak rövid távú megtakarítást jelenthet egyes vasúti szárnyvonalak megszüntetése, de sokkal nagyobb a károkozás, amit ezzel elkövetnek a "pályatestben, a lelkekben és a vidéki gazdaságban".
Létrehozva: 2009. november 4., 23:55
nyomtat küld

Úgy fogalmazott: a Hidasnémeti-Szerencs szakasz - amelyet hét éve újítottak fel -, két országos fővonalhoz is összeköttetést biztosít. Stratégiailag fontos a térségben, hiszen Szerencsen és Abaújszántón is középiskola működik, a diákok így vonattal utaztak a legtöbb esetben.

A vasúti szárnyvonalak tervezett bezárása a Pécs-Pécsvárad közti húsz kilométeres szakaszt is érinti. Utóbbi település polgármestere, Bíró Ferenc szerint lassan, tudatosan pusztították le ezt a baranyai vonalat: az elmúlt tíz évben olyannyira leromlott a pályatest állapota, hogy jelenleg 30 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben, és így több mint egy óra alatt lehet beérni Pécsre. Emiatt már csak kevesen utaznak a baranyai megyeszékhelyre vasúttal, de korábban a Pécsre járók legalább fele vonattal közlekedett.

A polgármester úgy véli, a szárnyvonal bezárása leginkább a Pécsváradtól néhány kilométerre lévő lakó- és üdülőkörzetet, a Dombay-tavat érinti legérzékenyebben, amelyet közvetlenül csak vasúttal lehet elérni. A jövőben viszont csaknem két kilométernyi gyaloglás vár majd azokra, akik busszal lesznek kénytelen eljutni a Dombay-tóhoz. A Komló és Godisa közti szakaszra is bezárás vár. Komló polgármestere, Páva Zoltán azt mondja: az elmúlt időszakban egyeztetések zajlottak a leginkább érintettek (Oroszló, Magyarszék és Magyarhertelend) vezetőivel, s mindannyian támogatják azt a javaslatot, hogy a települések inkább busszal legyenek megközelíthetők, mivel az utasoknak ez sokkal kényelmesebb lenne. Páva Zoltán hozzátette: a minisztériumtól ígéretet kaptak egyrészt arra, hogy emiatt nem lesz elbocsátás a térségben, átszervezéssel megoldják a helyzetet; másrészt összehangolják a csatlakozást a Pécs és Budapest között közlekedő InterCity sásdi állomásával.

Szerdán állásfoglalást írtak alá a Borsod megyei Putnokon azon települések vezetői, amelyeket érint a Szilvásvárad-Putnok vasúti szárnyvonal tervezett megszüntetése; a hat polgármester ebben nemcsak tiltakozását fejezi ki, hanem alternatívát, megoldási javaslatot is kínál a vonal megmaradásához.

A vasúti szárnyvonal mentén fekvő települések - Putnok, Nagyvisnyó, Nekézseny, Csokvaokmány, Királd és Szilvásvárad - vezetői sajtótájékoztatójukon egyhangúlag úgy értékelték: a szárnyvonal megszüntetésével "halálra ítélik" ezt a vidéket, pedig ez az ország egyik legszebb vasútvonala.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések