ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Cseh és horvát régiók is csatlakoznának

Cseh és horvátországi régiók, megyék is csatlakoznának a 2004-ben indult közép-európai közlekedési folyosó kezdeményezéséhez, amelyet európai uniós kiemelt projektként is szeretnének elismertetni az érintett országok - mondta el Manninger Jenő, a Zala megyei közgyűlés elnöke a Közép-európai Közlekedési Folyosó (CETC - Route 65) Régióközi Irányító Bizottságának kétnapos ülését követő sajtótájékoztatón csütörtökön, Keszthelyen.
Létrehozva: 2009. december 10., 13:03
nyomtat küld

Elmondta, hogy a közelmúltban Brüsszelben lobbiztak a bizottság vezetői, akik az unió döntéshozó szervezeteinek képviselőivel is megismertették az észak-déli, multimodális, vagyis vasúti, közúti és Lengyelországban vízi közlekedési fejlesztéseket igénylő útvonalhálózatot. A bizottság most a további előkészítő munkálatokhoz, a megvalósíthatósági tanulmány elkészítéséhez próbál uniós forrásokat szerezni.

Az Északi-tengertől az Adriáig, vagyis Svédország déli részétől Lengyelországon, Csehországon, Szlovákián és Magyarországon keresztül a horvátországi Fiuméig (Rijeka) tartó, E65-ös közlekedési főútvonal mentén fekvő régiók és megyék képviselői azért tanácskoztak Keszthelyen, mert az elmúlt fél évben a zalai közgyűlési elnök volt a szervezet soros elnöke. Manninger Jenő szerint példaértékű a kezdeményezés, mert alulról szerveződött, svéd és lengyel felvetésre, amelyhez 2006-ban csatlakozott a három nyugat-dunántúli megye. A közlekedési folyosó teljes hossza mintegy 2300 kilométer, az úthálózat mentén 20 millió ember él.

Thomas Lantz, a svédországi Skane régió alelnöke, mint az úthálózat uniós elismertetésének kezdeményezője a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, hogy szerinte nemcsak az érintett régióknak, hanem Európa egészének is fontos lenne a hálózat teljes kiépítése. Ez ugyanis a legrövidebb út, ami összeköti a Baltikumot az Adriával, márpedig környezetvédelmi szempontból is a legrövidebb utak használata lenne a szerencsés.

Predrag Stromar, a horvátországi Varasd megye főispánja a keszthelyi ülésen vette át a következő fél évre vonatkozó elnöki tisztet. Rámutatott, hogy nem kifejezetten Varasd megye, sokkal inkább egész Horvátország érdeke a közlekedési hálózat kiépítése a fiumei kikötő lehetőségei miatt. A következő három-négy évben a tervek szerint háromszorosára növelik a kikötő kapacitását, s közben vasúti fejlesztés is folyik az Adriától Magyarország irányába - fűzte hozzá.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések