ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Pellengéren a kormány, csorbítják az utasok jogait

Létrehozva: 2009. december 11., 15:13 | Utoljára frissítve: 2009. december 11., 15:17
nyomtat küld

Európában cél, hogy arányaiban a vasúti közlekedés más közlekedési módokhoz képest növekedjen. Magyarországon nem. Európában cél, hogy az utasok alapvető jogai megvalósuljanak, itthon legfeljebb üres frázis. Amikor december 3-án életbe lépett az Európai Parlament és Tanács rendelete, mely új jogokkal ruházza fel a vasúttal utazókat, már gyanakodhattunk. A kormány intézkedési tükrében, mi leszünk az elsők, akik mentességet kérünk a rendelet hatálya alól.

Ha már a közlekedési reformot is csak több száz, több ezer oldalnyi szakmai anyag, tervezet, előterjesztés megrendelésében látja a kormány, nem kell abban reménykedni, hogy bármi is pozitív irányba változik. Hogyan készülünk most az utasjogi rendelet céljait megvalósítani?

- A szakminisztérium 770 millió forint értékben adott megrendeléseket a vasúti és a közúti közlekedés átalakításában közreműködő szakértőinek. További 61 millió forint 2010-es kifizetésére pedig három új szerződést kötnének - írta a Népszabadság is a mai nap.

- A szaktárca 2010-től 33 vasúti vonalon nem kíván megrendelést adni közösségi személyszállításra a MÁV-nak. A döntés mintegy 1000 kilométeres pályaszakaszt, és 6400 embert érint.

- Az utasok a széleskörű tájékoztatáshoz alig van joguk, az utazószemélyzetnek hiába kellene a feláras és nemzetközi vonaton rendelkezésre álló technikai eszközökkel, vagy ezek hiányában, élőszóban tájékoztatást adnia. A fogyatékossággal élő utasok, idősek, külföldiek számára a következő megállási hely, a vonat késésének mértéke, a vonaton található szolgáltatások, csatlakozási lehetőségek, biztonsági és üzembiztonsági kérdések, mintha a MÁV titkos információi lennének.

- Várhatóan 15 százalékkal emelkednek jövőre a vasúti menetjegyárak, a bérletekért pedig 10 százalékkal kell majd többet fizetni.

A fentiek tudatában, nagyon messze van a kormány attól, hogy a minimális tiszteletet megadja állampolgárainak vagy, hogy a fogyatékkal élő utasoknak a többi polgárhoz hasonló lehetőségeket biztosítson.
A kormányt nem érdekli, hogy ebben az országban kit milyen jogok illetnek meg, legyen az a szabad mozgáshoz, a választás szabadságához, vagy a diszkriminációmentes bánásmódhoz való jog.

A december 3-tól életbe lépő utasjogi rendelet kapcsán a tagországok dönthetnek úgy is, hogy a szabályozást nem alkalmazzák a regionális, városi és külvárosi vasúti szolgáltatások terén. Így például az, hogy a nap mint nap vonattal ingázók élvezhetik-e a rendeletből fakadó új jogaikat, teljes mértékben a tagállamok döntésétől függ.

Jelenleg naponta mintegy 400 ezer ember utazik vasúton, azaz a lakosság négy százaléka. Ennek az aránynak a gépjárműforgalommal szemben növekednie kellene, nem pedig csökkennie.
Mert az út, amin a mostani kormány jár, lejtmenet az embertelen és pusztuló környezet felé.

Fónagy János és Kósa Ádám

 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések