ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Pedig drága a papír

Márciustól regisztrációs jeggyel utazhatnak azok, akik jogosultakká lettek az ingyenes utazásra. Sok idősebb ember először hallja ezt a gyönyörű szót, s mikor megtudja, hogy igazából mit jelent, testét-lelkét boldogság járja át, hiszen a regisztráció azt jelenti, hogy törődnek vele, számbavétele megtörténik, nem egyszerűen csak megtűrt személy lesz a vonaton, hanem igazi utas lesz, szorongathatja bilétáját, s ha kérik, átadja, somolyog a bajusza, a kendője alatt, már-már megfiatalodik, de aztán észbe kap, neki ezt nem szabad, hiszen éppen szépkorúsága jogosítja fel a regisztrációs jegy kiváltására, ha elfelejtené, azt ötszáz forintja bánja.
Létrehozva: 2010. február 5., 09:19
nyomtat küld

Mondják, ez azért kell, hogy végre megtudják, kik és hányan jogosultak a legmagasabb fokú kedvezményre. Talán az is kiderül, melyik vonalon utaznak legtöbbet a kedvezményezettek, s már látni vélem a vasúttársaság - az állami! - magabiztos mosolyát, hát igen, megint okosabbak lettünk, mondják, éreztetik. Velük, velünk, mindazokkal, akiket illet.

Hogy mindez pénzbe kerül a vasútnak, az államnak, mindannyiunknak? Na és. Annyi minden kerül pénzbe, például a tanácsadók, a tanulmányok, a külsős jogi szakemberek, hogy ezen már nincs mit csodálkozni. Hiszen minden pénzbe kerül, így volt ez a BKV-nál is, ott se ingyen röpködtek be az ablakon a jó tanácsok, miért lenne különb egy másik óriásvállalat, mit számít egy-két milliárd forint, amibe a jegy és kiadása, kezelése kerül, csak tippelni lehet a végösszegre, ám nem ez kerül majd a legtöbbe.
Hanem a kiértékelés. Merthogy lesz kiértékelés, az biztos. Összeülnek a kiértékelők, gondosan, egyesével megszámolják, mely vidékeken milyen arányban utaznak a jegyesek és a regisztrációsok, s ebből bizony magvas következtetéseket lehet levonni. Már most bizonyosak lehetünk abban, hogy lesznek olyan vonalak, amelyeket azért ritkítanak meg, szüneteltetnek, vagy (isten ments) szüntetnek meg végleg, mert többen lesznek a regisztráltak, mint a bérletesek, a rendes(ebb) jeggyel utazók. Az efféle ötletekre már tényleg jó pénzeket lehet fizetni, magam nem kérnék belőle, ha lehet.

Egy erdőben gazdagabb országban, ahol olcsóbb a papiros előállítása, ott talán érdemes semmire sem jó papírokat gyártani. Erdeink java a környező országokban állomásozik. A papírtakarékosság mégsem erős oldalunk. A MÁV-nak nincs erős oldala. De vannak - egyelőre - erős emberei. Aggódom értük.

(Apáti Miklós, Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések