ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Az ügyészséghez fordult a szegedi Fidesz

Az ügyészséghez fordult a helyi Fidesz a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) gazdálkodása miatt, azt kérve a nyomozóhatóságtól: vizsgálja meg, hogy történt-e hanyag vagy hűtlen kezelés az önkormányzati tulajdonú cégnél - közölte Kohári Nándor, a párt önkormányzati képviselője pénteken az MTI-vel.
Létrehozva: 2010. április 9., 10:59
nyomtat küld

A politikus elmondta, azért tettek feljelentést, mert az elmúlt időszakban számos, a helyi közlekedési társasággal kapcsolatos kétes ügy került napvilágra.

Kohári Nándor egyik példaként két trolibusz 2008. szeptemberi eladását említette. Az SZKT a járműveket egy cseh cégnek értékesítette, amely azokat rövidesen továbbadta a bulgáriai Haszkovó városának. Annak ellenére, hogy a szegedi cég a trolikért talán annyi pénzt sem kapott, mintha roncsként adta volna el azokat, tavaly mégis négy szerelőt küldött a járművek szervizelésére Bulgáriába, azt azonban nem tudni, ezért kapott-e pénzt a vállalat - mondta.

A Fidesz azt is kéri az ügyészségtől, vizsgálják meg az SZKT által az utóbbi években kötött tanácsadói és oktatási szerződéseket. A cég például évi 1,5 millió forintot fizet a korábbi gazdasági igazgató 68 esztendős villanyszerelő végzettségű férjének. Kérdés, ő milyen tanácsokkal tud szolgálni az SZKT-nak - fogalmazott a politikus.

Hozzátette: a közlekedési cég 2008-ban 22 millió forintért vett igénybe oktatási, képzési szolgáltatásokat; ezek egy részéről a Szofisztika Kft. állított ki számlákat. Az oktatásszervező cég tulajdonosa a korábbi gazdasági igazgató lánya volt, ma pedig egy off-shore cég birtokolja - tudatta az önkormányzati képviselő.

Kohári Nándor aggályosnak nevezte azt is, hogy az SZKT hat éven át trolibuszt bérelt a céget irányító Dózsa Gábor korábbi vállalkozásától. A jármű bérletéről még 2002-ben - Dózsa Gábor kinevezése előtt - állapodtak meg. Az ügyvezető 2003-ban - ekkortól irányítja az SZKT - megvált a vállalkozástól, a jármű bérlete azonban tovább, egészen 2008-ig folytatódott. Ezidő alatt az SZKT lényegesen többet - volt olyan esztendő, amikor 11,4 millió forintot - fizetette ki bérleti díjként, mint a trolibusz piaci ára - közölte.

A képviselő szerint azt is meg kell vizsgálni, hogy a hat esztendő alatt ki fedezte a jármű felújítását és karbantartását.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések