ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Fónagy: a vasútnyitás társadalompolitikai kötelezettség

A vasútnyitás nem vállalati ügy, hanem társadalompolitikai kötelezettség - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkár hétfőn az MTI-nek annak kapcsán, hogy július 4-én öt vasúti szárnyvonalon visszaállítják a személyszállítást.
Létrehozva: 2010. június 22., 10:27 | Utoljára frissítve: 2010. június 22., 11:18
nyomtat küld

Emlékeztetett arra, hogy a Fidesz az elmúlt években ellenzékben többször is szót emelt a vasúti mellékvonalak bezárása ellen, és ebben nem voltak egyedül, hiszen tiltakoztak az intézkedés ellen a településeken élő emberek százezrei, a munkahelyüket megbecsülő vasutasok, a vasutas munkahelyekért kiálló szakszervezetek, a polgármesterek százai, és támogatták a Fidesznek azt a szándékát, hogy kormányra kerülése esetén - ahol műszakilag lehetőséges - újranyissák ezeket a vonalakat.

Fónagy János az MTI-nek nyilatkozva emlékeztetett arra, hogy a parlamentben hétfőn Kovács Zoltán pápai polgármester, fideszes országgyűlési képviselő kérdésére válaszolva bejelentette: az első lépcsőben július 4-étől újra lehet vasúton közlekedni Székesfehérvár-Komárom, Zirc-Veszprém, Karcag-Tiszafüred, Lajosmizse-Kecskemét, és Pápa-Csorna között. Szándékukban állt a Szilvásvárad-Putnok, valamint az Abaújszántó-Hidasnémeti közötti vasútvonalat is megnyitni a személyforgalom előtt, de az elmúlt hetek időjárása miatt jelentős árvízkár érte ezeket a vonalakat, így előbb a közlekedési feltételeket kell helyreállítani.

Az államtitkár hangsúlyozta: az újranyitás számottevő költségekkel nem jár, hiszen ezeken a vonalakon teherforgalom most is van, a forgalmi szolgálattevők dolgoznak, a pályák műszaki berendezései megvannak. A MÁV vállalta, hogy a mellékvonalakon szükséges személyszállításhoz szükséges motorkocsit, mozdonyt, a személyzetet biztosítja. Kérték a mellékvonalakban érintett települések önkormányzatait, hogy működjenek közre a vasútállomások és környékük rendbehozatalában, megőrzésében.

Fónagy János elmondta, hogy nem végeztek utasszámlálást, hiszen az nem mutatószám, hogy egy lepusztult, megbízhatatlan menetrend mellett mekkora a forgalom. A közszolgáltató vasutat azért kell helyreállítani vidéken, hogy évek múlva lényegesen többen vegyék igénybe. Cél, hogy az emberek minél nagyobb számban vegyék igénybe a közösségi közlekedést, ezen belül is a kötöttpályást, mert környezetkímélőbb és energiatakarékosabb a közúti közlekedésnél.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések