ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Vizsgálóbizottság alakul a MÁV pénzügyeinek feltárására

A Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt. jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető, 2002-2010 közötti döntéseket vizsgálná az a parlamenti bizottság, amelynek létrehozására a Fidesz és a KDNP képviselői tettek javaslatot.
Létrehozva: 2010. október 28., 13:00 | Utoljára frissítve: 2010. október 28., 13:42
nyomtat küld

Pénteken került az Országgyűlés elé a Kovács Zoltán (Fidesz) és Latorczai János (KDNP) által jegyzett határozati javaslat, amelyben a két képviselő azt indítványozza: a parlament hozzon létre egy hattagú vizsgálóbizottságot a MÁV Zrt. jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető nyolcéves - kiemelten a MÁV Zrt. szerkezetátalakítással és a leánytársaságok privatizációjával összefüggő - döntéssorozat teljes körű feltárására.

A két képviselő szerint tucatnyi kérdést kell tisztázni, így azt is, hogy miként alakult a MÁV csoport gazdálkodása 2002-2010 között. Szerintük vizsgálni kell a MÁV tevékenységeit leánytársaságokba kiszervező döntések előkészítését és tartalmát, többek között azt: a döntésekben milyen szerepet játszott, hogy az állami tulajdonú társasági vagyonelemek és tevékenységek kiszervezésével kikerülhető az országgyűlési kontroll.

A kormánypártok feltárnák azt is, hogy miként hat a MÁV szerkezetátalakítása az állami vagyonra; milyen döntések előzték meg a MÁV-nál a leánytársaságok privatizációját; megtörtént-e, és ha igen, hogyan, a leánytársaságok privatizációt megelőző vagyon értékelése, becslése; készült-e hatástanulmány, elemzés, és ha igen, milyen tartalommal arról, hogy milyen hatással lesz a tartósan veszteséges állami társaságra a vagyonelemek kiszervezése, majd privatizációja.

A képviselők arra is kíváncsiak, hogy mi történt a privatizált leánytársaságokért kapott ellenértékkel; milyen hatása volt a MÁV eredményére, a tartósan veszteséges gazdálkodásra a szerkezetátalakítás és a későbbi privatizáció; a MÁV szerkezetátalakítását követően kialakult szervezeti és működési rendszer biztosította-e a korábban kiszervezett feladatok ellátását.

Kérdés az is - sorolják , hogy származott-e mérhető gazdasági előnye a MÁV-nak a kiszervezésből; milyen a privatizációt követően kialakult tulajdonosi szerkezet; minősülhet-e a kiszervezés a privatizációs törvény megkerülésének, az állami vagyon törvénytelen értékesítésének. A bizottság hat tagja közül kettőt delegálna a Fidesz, a többi frakció egyet-egyet; az elnököt a kormánypártok adnák. A javaslat szerint a bizottság a megalakulását követő fél évig dolgozna.

Az indoklás szerint a MÁV Cargo Zrt. leánytársaság 2008-as privatizációjával nyílt meg a lehetőség arra, hogy - kivonva azt az állami tulajdon köréből - nem a privatizációs törvény előírásainak megfelelően, az Országgyűlés jóváhagyásával, hanem a törvény megkerülésével történhessen meg a magánosítás. Feltételezhető - írják a képviselők -, hogy mind az állam, mind a MÁV csoport vagyona indokolatlanul csökkent.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések