ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Befejeződött a dél-budai tehermentesítő út építése

Befejeződött a dél-budai tehermenetesítő út 17 éve megkezdett építése, az M1-M7-es autópályán Budapestre érkezők ezen az úton érhetik el a leggyorsabban a Lágymányosi hidat. A beruházás 2,5 milliárd forintos költségéből több mint egymilliárd forint európai uniós forrás.
Létrehozva: 2010. november 26., 15:05 | Utoljára frissítve: 2010. november 26., 16:50
nyomtat küld

A pénteki projektzáró rendezvényen György István főpolgármester-helyettes emlékeztetett arra, hogy a közút első két szakaszát, a Szerémi utat és az Egér utat 1993-ban, illetve 1998-ban adták át, és hogy a beruházást évekig a helyi civil szervezetek és a környezetüket védő lakók tiltakozása kísérte.

A városvezető reményét fejezte ki, hogy a most átadott kiszélesített Andor és Galvani utca környezetkímélő beruházásnak bizonyul. György István arra is felhívta a figyelmet: az urbanizáció elkerülhetetlen folyamat, és nincs garancia arra, hogy egy adott városrészben vagy utcában minden ugyanúgy marad, mint amikor a lakók odaköltöztek. Jelezte: bízik abban, hogy a beruházás valamennyi budapesti érdekét szolgálja majd.

Az MTI kérdéseire a főváros szakértői elmondták, hogy korábban az út hat tonna össztömegű korlátozás alá esett, most azonban már a 12 tonnás gépjárművek is áthaladhatnak rajta. Az MTI-nek arra a felvetésére, hogy a korábbi városvezetés azt ígérte, lezárják a kétszer kétsávos főútról a kertvárosi, zöldövezeti utcákba nyíló lehajtókat, ám ez a legtöbb helyen nem történt meg, Németh László, a közlekedési ügyosztály alosztályvezetője arról beszélt: biztosítani kellett azt is, hogy az ott élők ki tudjanak jutni az útra.

Közölte azt is, hogy lakossági panaszok esetén a főváros forgalmi felülvizsgálatot indíthat, és így módosíthatják a jelenlegi közlekedési rendet. Jelezte azonban: nem számítanak arra, hogy a forgalom a kis utcákba áramlik, ez csak akkor lenne így, ha dugók alakulnának ki az úton.

A beruházás során kétszer kétsávosra szélesítették az Andor utcát, valamint a Galvani utca egy szakaszát. A csaknem két kilométeres útszakaszon 27 ezer négyzetméter új útburkolat és 6700 négyzetméter járda épült, továbbá négy új jelzőlámpás csomópont is létesült. A beruházás részeként kicserélték az út menti épületek nyílászáróit, valamint több száz fát és cserjét ültettek az út és a házak közé.

A korábbi városvezetés idején ígért zajvédő fal azonban csak néhány méteren készült el. A szakemberek szerint ugyanis a tízemeletes házak mentén csak az első egy-két szinten élőknél csökkentené a zajt, az afeletti szinteken nem.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések