ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Értékelvű lesz a közoktatás

Elkészült az új közoktatási és a pedagógus életpálya-modell koncepciója. A vitairatnak szánt, a mai napon a Nemzeti Erőforrás Minisztérium honlapján közétett tervezetet Hoffmann Rózsa, oktatásért felelős államtitkár és Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár mutatta be. A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság közleménye.
Létrehozva: 2010. december 3., 16:04 | Utoljára frissítve: 2010. december 3., 16:17
nyomtat küld

Az Oktatásért Felelős Államtitkárság december 30-ig a kozoktatas.koncepcio@nefmi.gov.hu illetve az eletpalya@nefmi.gov.hu e-mail címre várja mindkét tervezethez a szövegszerű, tényleges javaslatokat.

A közoktatás nemzeti érdek. Az új oktatásirányítás a felsőoktatás alapdokumentumához hasonlóan a közoktatási törvény és a pedagógus életpálya koncepciójának kidolgozása során is olyan értékelvű, szakmai szempontok alapján átgondolt, egymásra épülő szabályrendszert bocsát vitára, amely a magyarság felemelkedését és a fejlődést segítő minőségi oktatás megteremtésére összpontosít, úgy, hogy a középpontban az ember: a gyermek és a pedagógus áll.

A magyar közoktatás a többszöri forráskivonás, a deklarált értéksemlegesség, valamint az összehangolatlan reformintézkedések és a társadalmi párbeszéd hiánya miatt jelentős károkat szenvedett el az előző két kormányzati ciklus alatt: a korrekció nem tűr halasztást.

Az új közoktatási törvény koncepciója olyan értékeket jelenít meg, amelyek köré az európai kultúrkörbe tartozó országok társadalmai szerveződnek: a szorgalmas, tisztességes munka, a család, az egymás mellett élést segítő, a valódi szabadságot teremtő rend.

Egyértelműen kimondja, hogy a közoktatás nem szolgáltatás, hanem közszolgálat, amely kultúraközvetítő, a nemzet jövője és az egyéni boldogulás szempontjából egyaránt stratégiai ágazat.

A koncepció az óvodában, az általános- és középfokú iskolában jelentőségéhez méltó hangsúllyal jeleníti meg a nevelés, a felzárkóztatás, a tehetséggondozás közoktatásra háruló feladatait. A leszakadás megakadályozására kiemelt figyelmet fordít a hátrányos helyzetből adódó hiányosságok felszámolására, a gyermek fejlődését figyelemmel kísérő, tehetségét leginkább kibontakoztató iskolatípus megválasztására és a választás korrekciós lehetőségeire. Minden gyermeknek, ide értve a kimagasló tehetségeket és a különleges bánásmódot igénylő gyermekeket is, egyaránt megadja - szakértői vélemény alapján - a számukra kívánatos, érdekeiket leginkább szolgáló képzést.
A tehetséggondozás kereteit a Nemzeti Tehetség Program jelöli ki, amelyet a Nemzeti Tehetség Alap támogat.

Egyértelművé teszi az iskolarendszer szereplőinek helyzetét, megteremti a jogok és kötelességek harmóniáját.

A tartalmilag hét éve kiüresített Nemzeti alaptantervet kiegészíti a nemzeti és egyetemes műveltségtartalmakkal és a 21. század korszerű ismereteivel, amelyhez kötelező érvényű, választható kerettanterveket rendel.

A közoktatási intézmények zavartalan működését garantáló új finanszírozási rendszert vezet be.

Az új közoktatási és felsőoktatási törvény koncepcióját a pedagógus életpálya-modell teszi teljessé.

Az elmúlt nyolc év egyik legnagyobb vesztese a létbiztonságában megrendített, pályaképében elbizonytalanított, szakmaiságában méltatlanul megkérdőjelezett pedagógustársadalom.
Az új oktatásirányítás pedagógus életpálya-modell koncepciója a pedagógusképzés megújításával, a feladatok egyértelművé tételével, a fejlődési, továbbképzési, szakmai, tudományos előlépés lehetőségeinek biztosításával, a minősítési rendszer kidolgozásával, valamint a fizetések jelentős emelésével helyreállítja a pedagógus pálya presztízsét, kiszámítható életpályát kínál a pedagógusok számára.

Az Oktatásért Felelős Államtitkárság meggyőződése, hogy a jó iskolarendszer legbiztosabb alapja a felkészült pedagógus, akinek munkájára nem kevesebb, mint a nemzet jövője épül. Kiválóan képzett, hivatástudattal rendelkező, erkölcsileg és anyagilag megbecsült pedagógusok nélkül nem valósulhat meg az oktatási rendszer minőségének jelentős javulása.

(OS-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések