ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Nagy érdeklődést váltott ki a TEN-T hálózat felülvizsgálata

Nagy érdeklődést váltott ki a tagországok körében a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) felülvizsgálatának, fejlesztésének kérdése az Európai Unió közlekedési minisztereinek informális tanácsülésén - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastrukturális államtitkára kedden a munkaértekezlet szünetében újságíróknak.
Létrehozva: 2011. február 8., 13:56 | Utoljára frissítve: 2011. február 9., 10:01
nyomtat küld

Hozzátette: a kérdés fontosságát jelzi, hogy a kiemelt témaként megtárgyalt napirendhez 27 hozzászólás érkezett. A szakminiszteri tanácsülésen elnöklő Völner Pál kifejtette: a tagországoknak az eltérő közlekedési adottságok ellenére sikerült kialakítani azt az álláspontot, hogy az Európai Bizottság továbbra is foglalkozzon a TEN-T törzsét jelentő maghálózat kialakításával. Völner Pál elmondta, hogy a TEN-T finanszírozásáról kedden délután folytatják le a vitát.

Az államtitkár szerint bebizonyosodott, hogy diktátummal, íróasztal mellől nem lehet a TEN-T felülvizsgálatát, fejlesztését megoldani. Az Európai Bizottság is elfogadta, hogy valamennyi tagállamot bevonja a TEN-T felülvizsgálatába, a konszenzus pedig bilaterális egyeztetéseken alakul majd ki.

Völner Pál kifejtette: a kedd délelőtti ülésen Peter Ramsauer német közlekedési miniszter felvetette az elektromos autók szubvenciójának kérdését, és javaslatot tett arra, hogy a tagállamok a vásárlást ne dotálják. Az NFM államtitkára közölte: ezzel kapcsolatban az kérte, hogy a bizottsággal közösen dolgozzanak még a témán, és egy későbbi ülésre hozzák vissza megvitatásra alkalmas formában.

A Európai Unió közlekedési miniszterei és államtitkárai kedden informális tanácsülésen tárgyalják a TEN-T felülvizsgálatát. A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) az Európai Unió közös érdekű közlekedési hálózata, a teljes hossza az Európai Unió 27 tagállamában vasúton mintegy 90 ezer, közúton közel 100 ezer kilométer. A 2007-2013 közötti időszakban a hálózaton szükséges beruházásokból a TEN-T költségvetés pályázati rendszerben mintegy 8 milliárd euró összeget fedez. A szűkebb kör számára fenntartott kohéziós és strukturális uniós támogatások 43 milliárd euróval járulnak hozzá a közlekedési hálózat fejlesztéséhez. A tagállamok saját költségvetésükből 196 milliárd eurót fordítanak ilyen beruházásokra. Az Európai Beruházási Bank (EIB) 65 milliárd eurós támogatást nyújt kölcsönök és pénzügyi eszközök révén. A TEN-T beruházási igényeket azonban még ezeknek a forrásoknak az összessége - mintegy 300 milliárd euró - sem fedezi teljes mértékben. Az Európai Bizottság hivatalosan 2009-ben indította el a TEN-T felülvizsgálat előkészítését az alapelvekről szóló Zöld Könyv közzétételével.

A dokumentumról a Közlekedési Tanács 2009 júniusában következtetéseket fogadott el. Az Európai Bizottság ezt követően hat szakértői csoportot hozott létre a TEN-T felülvizsgálat különböző szempontjainak vizsgálatára. Majd jelentéseik alapján egy részletes háttéranyagra épülő munkadokumentumot készített, amelyről 2010 szeptemberéig tartó nyilvános konzultációt kezdeményezett. A bizottság a jelenlegi hálózat és finanszírozásának gyökeres átalakítását tervezi. A változtatási szándék legfőbb oka, hogy a jelenlegi TEN-T hálózat és kiemelt projektjeinek kiépítése - elsősorban a korlátozott pénzügyi források miatt - lassan halad.

A várhatóan 2011 nyarán megjelenő új TEN-T jogszabály tervezetében a bizottság legfontosabb újításként egy kétrétegű hálózatot hozna létre a jelenlegi rendszer helyett. Ennek elemei az átfogó hálózat, és a szűkebb, csak a közösségi szempontból legfontosabb elemeket tartalmazó úgynevezett törzshálózat.

Konszenzus lehet a TEN-T átalakításáról

Széles körű konszenzus mutatkozik abban, hogy a miniszterek elfogadják az Európai Bizottság kezdeményezését a transzeurópai közlekedési hálózat(TEN-T)átalakítására - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium(NFM) államtitkára kedden, az Európai Unió (EU) közlekedési minisztereinek kétnapos informális tanácsülését követő sajtótájékoztatón Gödöllőn.

Hozzátette: a bizottság együttműködését bizonyította, hogy az ülésen Siim Kallas közlekedési biztos felkínálta a bilaterális egyeztetések lehetőségét, így valamennyi közlekedési miniszter egyeztethet a biztossal és munkatársaival a kialakítandó új hálózatról. Siim Kallas a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a bizottság várhatóan az idén nyáron jelenteti meg újszerű jogszabálytervezetét a TEN-T felülvizsgálatáról.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések