ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

11 milliárdos támogatás a BKV-nak

BKV 11 milliárd forintos tőkepótló támogatást kap a tulajdonos Fővárosi Önkormányzattól, ezt a pénzt a közlekedési társaság jármű- és pályafelújításra fordítja. A képviselők egyhangúlag támogatták az előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.
Létrehozva: 2011. március 23., 15:13 | Utoljára frissítve: 2011. március 23., 15:14
nyomtat küld

György István főpolgármester-helyettes előterjesztőként a vitában azt mondta, kezdeményezték, hogy az összeget a BKV 10 napon belül kapja meg. Hangsúlyozta, hogy olyan infrastruktúrafejlesztés indulhat meg, amilyenre az elmúlt években nem volt példa. Losonczy Pál jobbikos képviselő közölte, hogy támogatják az előterjesztést, de a buszágazat kiszervezésével nem értenek egyet. Tarlós István főpolgármester erre reagálva azt mondta, hogy nem kívánják a BKV-t privatizálni.

A javaslat szerint a BKV az összegből 3,9 milliárd forintot pályafelújításra költ el. Ebből folytatódik a HÉV-vonalak úgynevezett továbbhasználati engedélyével összefüggő beruházás, s felújítják több villamosvonal (2, 18, 28, 50, 52, 59, 62-69) egy-egy szakaszát. Csaknem 4 milliárdot fordítanak 2011-ben járműbeszerzésre és -felújításra. Folytatják a 412-es Ikarusok korszerűsítését és 42-44 használt alacsonypadlós autóbusz beszerzésével számolnak. Ez utóbbira korábban már ki is írták a közbeszerzési eljárást, de eredményt egyelőre nem hirdettek.

Az idén trolibuszokat is felújít a BKV, hogy a 30 éves, ZIU-9-es trolikat ki tudják váltani. A tervek szerint 17 Ikarus-jármű esik át nagyfelújításon és 12 járművet használtan vásárolnak. Ha a feladatok elvégzése után marad pénz, akkor azt a BKV nosztalgia-trolibuszjárat indítására fordítaná. A villamosok korszerűsítése is folytatódik, újabb TW6000-es (hannoveri) villamosokra írtak ki közbeszerzést, s folyamatos a 2010-ben vásárolt járművek forgalomba állítása és a korábban beszerzett villamosok felújítása is. Ezen kívül a T5C5K típus úgynevezett nagyfelújítása is időszerűvé válik, 2011-ben 8 járművet újítanak fel. A villamospark korszerűsítésére 1,7 milliárd forintot szánnak.

Európai uniós projektekre a 11 milliárdos keretösszegből 2,3 milliárd forintot fizetnek ki, ebből folytatják a GPS-alapú utastájékoztató rendszer (FUTÁR) kivitelezését. A tőkepótló támogatást a főváros minden évben átutalja a BKV-nak, de ezt az összeget a közlekedési társaság csak felújításokra, járműbeszerzésekre költheti el.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések