ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

25 kilométerrel és egy Tisza-híddal bővült az M43

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át az M43 autópálya a 47. sz. főút és a 4415. j. út között megépült két új szakaszát 2011. április 20-án. A fejlesztésekkel teljessé vált és egy Tisza-híddal gyarapodott az autópálya Szeged és Makó között.
Létrehozva: 2011. április 20., 14:47
nyomtat küld

Az államtitkár az átadáson hangsúlyozta: az M43 autópálya kiépítése a legfontosabb közlekedésfejlesztési feladat Csongrád megyében. A beruházással megszűnik a kamionok átmenő forgalma a 43. sz. főút menti településeken. Az elmúlt években kimutatott napi két-háromezres tehergépjármű forgalom Magyarországon ugyan nem egyedülálló, de kimagasló terhelésnek számít. Az összes gépjárműforgalom a határnál 4000, Szegeden belül közel 30 ezer jármű naponta.

Völner Pál aláhúzta, hogy belátható közelségbe került az M43 Makó és országhatár közötti szakaszának megépítése is. A Szeged és Arad közötti autópálya-kapcsolat határmetszéspontját rögzítő kétoldalú megállapodás szövegét a magyar és román szaktárcák képviselői 2011 februárjában szakértői szinten elfogadták. A kormány a közeljövőben kormányhatározatban adhat felhatalmazást a nemzeti fejlesztési miniszternek a dokumentum véglegesítéséhez, aláírásához. Magyar oldalról az M43 még hiányzó szakaszának építése a tervek szerint az idén megkezdődik. Az autópálya 2013 második felében érheti el a román határt.

A nemzetközi összeköttetés mielőbbi megépítése azért is fontos, mert az M43 autópálya az európai tranzittengelyek közül a legjelentősebb Magyarországon áthaladó folyosó befejező eleme lesz. Ez az útvonal biztosítja majd a legrövidebb kapcsolatot Európa központi térsége felé Romániából, Bulgáriából (és szárazföldön Görögországból is) az Unió határainak átlépése nélkül - emelte ki Völner Pál.

Az Új Széchenyi Terv a Magyarországon áthaladó európai közlekedési folyosókra figyelemmel kiemelten foglalkozik a tranzitszerepből adódó lehetőségekkel. A régiók közötti egyensúly és egyenletes fejlődés feltételeinek biztosítása érdekében a kormány az Új Széchenyi Tervben meghirdetett nemzeti programok között számos útfejlesztést is nevesített. E projektek előkészítése nagy erőkkel, gyors ütemben zajlik. Az M2 autóút Budapest és Vác közötti szakasza bővítésének kivitelezése 2011 harmadik-negyedik negyedévében megkezdődhet. Folyamatban van a 62. sz. főút Perkáta elkerülőjének építése, és az idei évben várható két Ipoly-híd átadása is - tette hozzá az államtitkár.

Magyarországon jelenleg összesen 29 közútfejlesztési projekt megvalósítása és 125 előkészítése van folyamatban. A kivitelezés alatt álló projektek összértéke 254 milliárd forint, összes hosszuk 330 km. A már folyamatban lévő beruházásokat is beleértve 2012 végéig 77, összesen 710 km hosszúságú és 420 milliárd forint értékű új vagy felújított gyorsforgalmi úti és főúti útszakasz átadása tervezett - fejtette ki Völner Pál.

Az M43 autópálya az átadás napján, az ünnepélyes megnyitót követően (várhatóan 17 órától éjfélig) teljes hosszban díjmentesen használható.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések