ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Elindult a Nemzeti Összközlekedési Stratégia

Megkezdődött a Nemzeti Összközlekedési Stratégia kidolgozása; Magyarország egyik fő vonzereje a jövőben is földrajzi helyzete lehet - ismertette Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedési helyettes államtitkára a Közlekedésfejlesztés Magyarországon címmel rendezett konferencián.
Létrehozva: 2011. május 12., 19:33 | Utoljára frissítve: 2011. május 13., 09:36
nyomtat küld

A Balatonfüreden május 11. és 13. között megrendezett konferencián a hazai közlekedésfejlesztés lehetőségeit, kilátásait elemzik és értékelik az ágazat meghatározó intézményeinek vezetői és szakértői, a helyettes államtitkár a szakmai találkozó megnyitóján beszélt - ismerteti a fejlesztési tárca közleménye, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-hez.
Schváb Zoltán a konferencián elmondta: a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ vezetésével már megkezdődött a készülő alágazati stratégiákat egységesítő Nemzeti Összközlekedési Stratégia megalkotása, a szakmai közösségeket és társadalmi szervezeteket bevonó alapos tervezőmunka másfél-két éven belül lezárulhat. Magyarország egyik fő vonzereje a jövőben is földrajzi helyzete lehet, megfelelő minőségű hálózati szolgáltatásokra képes közlekedési infrastruktúra kiépítésével Nyugat-Európa és a Balkán, a Közel-Kelet, Dél-Nyugat-Európa és Oroszország, a Baltikum és az adriai kikötők közötti ellátóláncokban is központi szerepet tölthet be. A helyettes államtitkár hangsúlyozta: ahhoz, hogy Magyarország a kedvező geopolitikai helyzetéből adódó lehetőségeket kihasználva a térség kereskedelmi, logisztikai központjává, húzóerejévé válhasson, megfeszített munka szükséges.

Az Új Széchenyi Terv kiemelten foglalkozik a tranzitszerepből adódó lehetőségekkel, mind az áru-, mind a személyszállítás területén. A Közlekedés Operatív Programban és a Regionális Operatív Programokban közel 650 milliárd forint fordítható közlekedésfejlesztésre 2011 és 2013 között. A közlekedési helyettes államtitkár a közlemény szerint beszámolt arról is, hogy az NFM tárcaközi egyeztetésre bocsátotta a hosszú távú közúthálózat-fejlesztési programot, valamint a gyorsforgalmi és a főúthálózat nagytávú tervét. A program az előző időszakhoz képest az autópályák helyett a főutak és az alacsonyabb rendű utak fejlesztésére fordít nagyobb figyelmet. Teljes végrehajtása óvatos előretekintéssel 2027-ig, optimista feltételezéssel akár jóval korábban is befejeződhet. A fejlesztési program véglegesítését egy hasonló közúti felújítási rangsor összeállítása és egy vasúti fejlesztési ütemezés kidolgozása követi majd.

Az NFM egyértelmű szándéka a közlekedésbiztonság erősítése. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ a közelmúltban zárta le közlekedésbiztonsági létesítmények tervezésére és kivitelezésére kiírt pályázatait. Két kiírás esetében már a nyertes önkormányzatok is ismertek. Összesen 50 település nyert társfinanszírozási forrást 69 projektje megvalósítására. A harmadik pályázatról a beérkezett kezdeményezések magas száma miatt május közepén-végén várható döntés - ismertette Schváb Zoltán.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések