ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"Húsz év lemaradását nem lehet két év alatt behozni"

Ismét menetrend szerint közlekedhet a fogaskerekű Budapesten. A Budapesti Közlekedési Központ vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: három szerelvény tengelyeit átvizsgálták, és nem találtak hibát. Vitézy Dávid arról is beszélt, hogy a buszcsere-programnak lehet a leggyorsabban látható eredménye a fővárosban.
Létrehozva: 2011. június 7., 10:58 | Utoljára frissítve: 2011. június 7., 11:10
nyomtat küld

Kedden már ismét menetrend szerint közlekedhet a budapesti fogaskerekű - közölte az InfoRádió Aréna című műsorában Vitézy Dávid. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója kiemelte: átvizsgálták az első három szerelvény forgóvázait, és nem találtak repedésekre utaló jeleket, így újraindul a szolgáltatás.

A járműcsere-program végrehajtásához több év szükséges, akkor is, ha a források rendelkezésre állnak. Ez a pénz azonban nincs is meg, mégis közben biztonságosan fent kell tartani az üzemet - fejtette ki.

Vitézy Dávid hangsúlyozta: el kell indítani a fejlesztési programokat. A Budapesti Közlekedési Központ elkészítette az uniós projektjavaslatokat, és bár mindegyikhez talán nem lehet forrást kapni, el kell kezdeni azok előkészítését, mert a főváros lemaradását be kell hozni. Az a kérdés, hogy azt a közszolgáltatást fent lehet-e tartani, amihez a budapestiek hozzászoktak - tette hozzá.

A vezérigazgató kiemelte: azt nem mondhatja, hogy két év alatt húsz év lemaradását be lehet hozni, és több száz milliárd forint értékű járművet le lehet cserélni. Az előző városvezetés üres kasszákat hagyott hátra, és a BKV elképesztő adóssággal küzd, így ebből az egyetlen kiút az uniós források felhasználása lehet - mondta.

Vitézy Dávid kifejtette: az 1-es és a 3-as villamosok fejlesztése újra elindult, valamint benyújtottak egy projektjavaslatot a villamos- és a trolibusz-járműpark megújítására, amely alapján több mint százmilliárd forint értékben pályáznak az új járművek beszerzésére. Emellett elkészítették az előkészítési projektjavaslatokat, hogy le lehessen cserélni a földalatti, a 3-as metró és a HÉV szerelvényeit uniós forrásból.

Sok évig tart, amíg ezek a tervek megvalósulnak, ezért használtjármű-progam indult - közölte a vezérigazgató. Kifejtette: Németországból és Hollandiából használt, nyolcéves buszokat és trolikat vásárolnak, mivel ez is segít a jelenlegi helyzetben, amikor arról kell dönteni, hogy húszéves Ikarus buszokat felújítsanak vagy kivonjanak a forgalomból.

(InfoRádió-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések