ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Egységes vagyonkezelés indokolt a közlekedési szektorban is

Létrehozva: 2011. június 21., 14:23
nyomtat küld

A hazai közvagyon több mint felét kezelő közlekedési ágazat az egyik leginkább meghatározó szektor Magyarország vagyongazdálkodása szempontjából - hangsúlyozta a Közlekedési Vagyongazdálkodási Napok c. szakmai találkozót megnyitó Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár 2011. június 21-én, Sopronban.

A közlekedési infrastruktúráról beszélve Magyarországon rendszerint annak járulékos hatásait említjük. A jellemző témák közé tartozik, hogy a közút vagy vasút hogyan segítheti egy-egy térség felzárkózását, mivel járulhat hozzá a helyiek életminőségének javulásához. Pedig a közlekedési infrastruktúra nemcsak következményeiben érdemes kiemelt figyelemre - emelte ki az államtitkár.

A meglévő közlekedési vagyonelemek értékvesztésének megakadályozásában évtizedes adósságokat kell ledolgoznia a kormányzatnak. Az elmúlt húsz évben az utak, vasutak és hidak felújítása, karbantartása háttérbe szorult. A megnövekedett gyorsforgalmi hálózattal együtt járó többletfeladatok ellátásához nem terveztek további forrásokat.

A jelentős és állandósult költségvetési forráshiány eredményeként az állami tulajdonú úthálózat közel felén, ezen belül a mellékúthálózat közel háromnegyedén indokolt az azonnali beavatkozás. A közúthálózat egyes elemein olyan mértékű állagromlás tapasztalható, amely karbantartási tevékenységgel már nem kezelhető.

Az egységes vagyonkezelés a teljes közlekedési szektorban is indokolt lehet. A vállalati eredményt lerontó elszámolandó értékcsökkenés akár évi több 10 milliárd forintos veszteséget termel az országnak azokon a területeken, amelyeken jelenleg gazdasági társaság a vagyonkezelő. A helyettes államtitkár fontos eredményként említette, hogy az országos közutak szinte teljesen egységes vagyonkezelése - a koncessziós autópálya-szakaszok kivételével - a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnál már megvalósult.

Jelentős megtakarításokat eredményezhetne az igénybe vett ingatlanok körültekintő figyelembevétele a közlekedési beruházások tervezésnél. Egy-egy termőföld komoly értékcsökkenését okozhatja például, ha az épülő út középen vágja azt ketté, ezért hasznos lehet mérlegelni, hogy más szempontok megengedik-e egy kedvezőbb megoldás alkalmazását. Az uniós társfinanszírozású projektekben elsődleges szempont a tulajdoni, vagyonkezelési kérdések megfelelő kezelése, rendezése - fejtette ki Schváb Zoltán.
A KKK által használt térinformatikai rendszer vagyongazdálkodási megközelítésből is kiemelkedő, már 5 év ingatlan-nyilvántartási adatait tartalmazza. Sürgető feladat a közúti műszaki vagyongazdálkodás megvalósítása. Az utak értékét, értékcsökkenését tükröző vagyonkezelési adatok a Nemzeti Útfelújítási Program összehangolt tervezéséhez, végrehajtásához nyújthatnak segítséget.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs Főosztály

 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések