ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Döntött a közgyűlés: új zászlaja lesz a fővárosnak

Elfogadta Budapest új zászlaját a Fővárosi Közgyűlés 21 igen és 2 nem szavazattal szerdán. Folytathatja a falfirka-mentesítési programot az FKF, új taxidrosztrendelet lép életbe, rendkívüli ülés lesz júliusban az Alstom-kocsik ügyében, megújulnak a parkok és a játszóterek, újraindul a kerékpáros közlekedés projektjének fejlesztése.
Létrehozva: 2011. június 22., 10:01 | Utoljára frissítve: 2011. június 22., 12:35
nyomtat küld

Elfogadta Budapest új zászlaját a Fővárosi Közgyűlés 21 igen és 2 nem szavazattal szerdán. Az MSZP képviselői nem nyomtak gombot a szavazásnál. Az új zászló fehér színű, nemzeti színekből összeálló háromszöges díszsorral szegélyezett, közepén az eddigi címer szerepel ezután is. Tarlós István főpolgármester előterjesztése szerint Budapest eddigi zászlaja más zászlóval könnyen összetéveszthető a nagyfokú hasonlóság miatt. A vörös, arany(sárga), égszínkék zászló ereklyeként, mellérendelt feladatkörben kap szerepet ezután a Fővárosi Közgyűlés ülésein és más ünnepi alkalmakkor.

Németh Zoltán, a Fidesz frakcióvezetője azt mondta: "az új zászló kifejezi, hogy Budapest a nemzet fővárosa, kifejezi a nemzet egységét". A Fidesz és a Jobbik képviselői igennel szavaztak. A fővárosi zászlók cseréje körülbelül 10 millió forintba kerül, ezt a pénzt az általános tartalék előirányzatából csoportosítják át. A változás augusztus 15-én lép hatályba.

Folytathatja a falfirka-mentesítési programot az FKF

Többletforrást, 125 millió forintot kap a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. a vadplakát- és falfirka-mentesítési programra, miután a Fővárosi Közgyűlés szerdán egyhangúlag elfogadta az erről szóló indítványt. György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint a 2008 és 2010 közötti program sikeres volt, és egyre kevesebb a "visszafirkálás" is. A program során több mint százezer négyzetméteren távolították el a falfirkákat, a vadplakátoktól és graffitiktől megtisztított épületek száma pedig meghaladja a 3700-at - olvasható az előterjesztésben. Ezzel párhuzamosan kiépült a monitoringrendszer, amelynek lényege, hogy a Fővárosi Közterület-felügyelet, a rendőrség, az FKF és a tulajdonosok felügyelik a területüket. A városvezető azt is megfogalmazta, hogy az épületek tulajdonosait kötelezni kell, hogy a vadplakátokat, falfirkákat eltávolítsák, és a rendőrségen bejelentést tegyenek.

A program folytatására, a mentesített épületek és közterületek tisztán tartására, az idegenforgalmi, városképi és közösségi közlekedés szempontjából legfrekventáltabb területeken a hidak, a felüljárók lábazatának, továbbá a nem kiemelt aluljáróknak a mentesítésére és tisztán tartására szükséges 125 millió forintot a városüzemeltetési céltartalékból biztosítják.

Új taxidrosztrendelet lép életbe Budapesten

Új taxidrosztrendelet lép életbe Budapesten 2012. január 1-jével, miután a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a képviselők 20 igen szavazattal, 11 tartózkodás mellett elfogadták György István főpolgármester-helyettes erre vonatkozó előterjesztését. Az előterjesztő visszavonta azon javaslatát, hogy a 30 ezer forintra emelt taxidroszt-használati díjat már év közben bevezessék, így az emelt díjat a rendelet hatályba lépésétől, 2012. január 1-jétől kell megfizetni.

A vitában a szocialista Szaniszló Sándor a taxis szervezetekkel folytatott tárgyalások állásáról érdeklődött. Tarlós István főpolgármester azt válaszolta, hogy az egyeztetések még nem zárultak le. Kifejtette: nyilvánvaló, hogy a tarifarendszert meg kell változtatni, és a szolgáltatás minőségével kapcsolatban is eltérőek a tapasztalatok. Az egységes arculat szempontjából a megfogalmazása szerint tehetetlenségi ponton vannak, és nem tudnak erről elmozdulni. A vitát követő szavazáson az MSZP és a Jobbik képviselői tartózkodtak.

A javaslatban György István azt írta: a taxiállomások üzemeltetése a Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK) kerül át, az átadás-átvétel során vetődött fel a jelenlegi szabályok felülvizsgálata. Mivel több ponton kellett volna módosítani a rendelkezést, s ez áttekinthetetlenné tette volna a szabályozást, egy teljesen újat készítettek el. Ennek során figyelembe vették az adminisztrációs terhek csökkentését, így a taxitársaságok számára a hozzájárulás könnyebben adható ki. A jelenleg érvényes szabályozás nem rögzíti az állomások használatáért fizetendő díj mértékét, csak annak számítási módját, így az új rendelet tervezetében erre is javaslatot tettek.

Tekintettel arra, hogy a díj öt éve nem változott és a jelenlegi működésre fedezetet már nem nyújt, György István azt kezdeményezte, hogy évi 30 ezer forint legyen a taxiállomás-használati díj. Az eredeti javaslat szerint július 1-jével emelték volna a fizetendő tarifát, de ezt az előterjesztő visszavonta, így a tarifa szabályozása a rendelettel egy időben, 2012. január 1-jén lép hatályba.

Rendkívüli ülés lesz júliusban az Alstom-kocsik ügyében

A Fővárosi Közgyűlés július elején várhatóan rendkívüli ülést tart az Alstom-metrókocsik ügyében - jelentette be Tarlós István főpolgármester szerdán a testület ülésén. Azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, milyen konkrét kérdésben kell döntenie a közgyűlésnek, de addig várhatóan ismét találkozik az Alstom és a magyar főváros vezetője.

Kedden, több hónapig tartó vita és a francia bíróság által hozott, a BKV számára kedvező döntés után Budapesten tárgyalóasztalhoz ült Tarlós István és Patrick Kron, a francia Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója. A találkozó után a főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy rendkívül közel kerültek a megoldáshoz. Patrick Kron pedig azt mondta, Tarlós István meghívására néhány hét múlva visszatér Budapestre, és lezárhatják a megbeszéléseket.

Megújulnak a parkok és a játszóterek Budapesten

Állagmegóvó és minőségjavító fenntartási feladatokra, valamint a szabványváltozás miatt szükséges játszótéri átalakításokra 460 millió forint többletforrást kap a Főkert Nonprofit Zrt. Erről szerdai ülésén döntött a Fővárosi Közgyűlés, a képviselők egyhangúlag támogatták a javaslatot.

György István, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint a korábbi forráshiány miatt a Főkert nem tudta kellő gyakorisággal elvégezni az ilyen jellegű feladatokat, emiatt a parkok állapota látványosan romlott. Mint mondta, a városvezetés az ígérete szerint próbálja láthatóvá tenni a változást, hogy az itt élők és az ide látogatók komfortérzete javuljon.

A többlettámogatásból lehetőség nyílik egyebek mellett a zöldterületek gyakoribb gondozására, a hiányzó fák pótlására, illetve hat helyszínen komplex minőségjavításra. A feladatok ellátásához idény jellegű létszámbővítés, valamint további alvállalkozók foglalkoztatása is szükséges.

A határozat szerint felújítások, kismértékű átalakítások lesznek a főváros közterületi játszóterein is a 2008-ban szigorított szabvány miatt. A játszótereken többnyire alkatrészcserék lesznek, illetve bővítik az ütéscsillapító burkolatokat.

Újraindul a kerékpáros közlekedés projektjének fejlesztése

Újraindul a közösségi kerékpáros közlekedés rendszerének (BuBi) projektje Budapesten, a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén fogadták el az erről szóló előterjesztést. Az ülésen 19 igen és 2 nem szavazattal, 9 tartózkodás mellett fogadták el az előterjesztést. A Jobbik képviselői nem támogatták a javaslatot, az MSZP pedig tartózkodott a szavazásnál.

György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes javaslata arra irányult, hogy a Parking Kft.-től a projekt kerüljön át a Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK), illetve a főváros vállalja az uniós támogatású projekt önrészének biztosítását. Az európai közösség 900 millió forintot ad a projektre.

A vitában Tarlós István főpolgármester nevetve megjegyezte: meg kell gondolni, hogy kellenek-e a kerékpárosoknak a külön lámpák, mert ő még nem látott biciklist megállni a pirosnál. Az úgynevezett BuBi olyan alternatív közösségi közlekedési szolgáltatás, amely lehetőséget adna a kerékpáros közlekedésre azok számára, akik nem tudnak saját biciklit használni. A projekt lényege, hogy egymástól átlagosan 560 méter távolságra lévő 74 helyszínen összesen több mint 1000 kerékpárt lehetne kölcsönözni. A kerékpárok leadása az automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon történhet bankkártya, chipkártya, illetve mobiltelefon használatával.

Ezzel párhuzamosan a BKK egyéb, kerékpározást támogató fejlesztésekbe is belekezdett, ilyen a közterületi kerékpártámaszok létesítése, a közlekedési hálózat korrekciója, a belvárosi kerékpárútvonalak bővítése és a jelzőlámpás csomópontok közlekedési rendjének "kerékpárbarát" áthangolása.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések