ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A közlekedésbiztonsági munkacsoport helyszíni bejárást tartott az M70-es autóúton

Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár vezetésével kihelyezett ülést tartott az autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének felülvizsgálatára alakult munkacsoport az eszteregnyei autópálya-mérnökségnél, ahol a szakértők teljes hosszában bejárták az M70-es gyorsforgalmi utat 2011. július 15-én.

Létrehozva: 2011. július 15., 17:03
nyomtat küld

Az ülésen a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. képviselői számoltak be az M70-es autóút közlekedésbiztonsági helyzetéről.

Az előadásokból kiderült, hogy az autóút forgalma évek óta folyamatosan nő. Az autóúton közlekedő járművek mintegy fele tehergépkocsi, míg ez az arány a gyorsforgalmi hálózat egyéb elemein csak 30 százalék. A balesetek száma ugyan viszonylag csekély, a bekövetkező személyi sérülések azonban többnyire igen súlyosak. A karambolok jellemzően az éjszakai, hajnali órákban, a kétszer egysávos szakaszokon történnek, és az okozók mintegy háromnegyede külföldi állampolgár.

A bejárás során az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársai bemutatták az elmúlt hónapokban bevezetett forgalombiztonsági intézkedéseket (például sebességkorlátozások, előzési tilalom bevezetése, avagy vörös színű, akusztikus hatású záróvonal felfestése egyes szakaszokon).

A 2x1 sávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére 2011. július 5-én hoztak létre eseti munkacsoportot. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az M15 és M70 autóutakon a közelmúltban történt tragikus közlekedési balesetek miatt döntött a szakértői testület összehívása mellett.

A munkacsoportba a minisztérium mellett az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a Közlekedéstudományi Intézet, a Magyar Közút NZrt., a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Útügyi Társaság, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Rendőr-főkapitányság, az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Zala Megyei Kormányhivatal delegált szakértőket.

A heti gyakorisággal ülésező testület feladata a baleseti okok vizsgálata, a lehetséges beavatkozási megoldások meghatározása, a járművezetőkre vonatkozó követelmények ellenőrzési lehetőségeinek feltárása. A munkacsoport javaslatot tesz az eddig 2x1 sávosként tervezett autóutak keresztmetszeti kialakítására is.


Kiadta: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések