ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Spanyol cég gyárthatja a debreceni villamosokat

A spanyol CAF cég nyerte a hatodik alkalommal kiírt debreceni villamostendert - jelentette be Pajna Zoltán, Debrecen gazdasági ügyekért felelős fideszes alpolgármestere pénteken sajtótájékoztatón.
 

Létrehozva: 2011. július 29., 11:24 | Utoljára frissítve: 2011. július 29., 13:29
nyomtat küld

Közlése szerint hat gyártó tett ajánlatot a villamoskocsik legyártására, a közbeszerzési eljárás során technikai okokból négyet kizártak, a két érvényes pályázó - a spanyol CAF és az olasz AnsaldoBreda - közül az előbbi szerzett jogot a villamosok gyártására és leszállítására. Pajna Zoltán hozzátette: a győztes pályázónak 18 darab, alacsony padlómagasságú villamost kell leszállítania 2014 januárig.

Az alpolgármester közlése szerint a győztes pályázóval augusztus 16-án kötik meg a szerződést; ha a vesztes jogorvoslattal megtámadja a döntést, a szerződéskötés elhúzódhat szeptemberig.

 

A korábbi, érvénytelen ötödik közbeszerzési eljárás győztese a most a második helyre szorult olasz cég volt. Akkor - miután a második helyezett megtámadta a döntést -, új eljárásra kötelezte az önkormányzatot a Közbeszerzési Döntőbizottság - emlékeztetett Pajna Zoltán. Elmondta azt is, hogy az eljárások során egyre kedvezőbb ajánlatokat kaptak anélkül, hogy engedményeket tettek volna a műszaki paraméterekből. A negyedik közbeszerzés nyertese - szintén a spanyol CAF - 44 millió euróért, az ötödik győztese - az olasz AnsaldoBreda - 41 millióért szállította volna a járműveket. A mostani győztes - ismét a spanyol CAF - pedig 37,9 millió euróért gyártja le a villamosokat.

Az ügy érdekessége, hogy az ötödik közbeszerzés érvénytelenítését bíróságon támadta meg a debreceni önkormányzat. Amennyiben az őszre várható bírósági ítélet a városnak adna igazat, akkor mégis az olasz cég gyárthatná le a villamosokat, igaz, a spanyol ajánlatnál 3 millió euróval drágábban, ami már nem érdeke Debrecennek - hangzott el.

Pajna Zoltán az MTI érdeklődésére hozzátette: a teljes beruházás 85 százalékát európai uniós forrásból, valamivel több, mint 5 százalékát hazai társfinanszírozásból fedezik, a többi az önkormányzat önrésze. A mintegy 7,6 kilométeres sínpálya építése már megkezdődött a cívis városban - tette hozzá.

 

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések