A fejlesztés fenntartási időszakában internetes kapcsolatot vezet be az NFÜ
|
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) a befejezett projektek fenntartási időszakában a szükséges adminisztrációs teendők támogatására internetes rendszert vezet be szeptember 1-jén - közölte az NFÜ szerdán. |
Az NFÜ közleménye szerint az elektronikus információszolgáltatást a pályázat benyújtásán és a projektek lebonyolításán túl kiterjesztette a fenntartási időszakra is, ami általában a fejlesztés befejezését követően kezdődik, és legalább 5 évig tart, a mikro-, kis- és középvállalkozásoknál minimum 3 év. Az új szolgáltatás előnye, hogy a projektet befejező kedvezményezettek a jelentésekkel kapcsolatos döntésekről, információkról, kötelezettségek teljesítéséről figyelemfelhívó elektronikus értesítést kapnak. A hivatalos döntéseket, a leveleket egyedi jelszóval lehet megnézni az NFÜ honlapján kialakított pályázói felületen.
Az NFÜ közölte, kiemelten fontos, hogy a projektek a fenntartási időszakban is szabályosan és az európai uniós előírásoknak megfelelően valósuljanak meg. Ennek érdekében 2011. szeptember 1-jétől a projektgazdák több esetben postai, illetve internetes úton is kapnak üzeneteket a fenntartási időszak alatt lezajló adminisztrációs teendők támogatására. A kedvezményezettek kizárólag elektronikus formában kapják majd meg a projektfenntartási időszak meghatározásához szükséges adatkérő levelet, amit hibás adatszolgáltatás esetén az intézményrendszer ismét eljuttat számukra. Ugyanebben a formában az NFÜ két alkalommal emlékeztetőt küld az adatszolgáltatás szükségességéről, és interneten keresztül igazolja vissza ezek beérkezését is. A projekt fenntartási jelentés benyújtásának határidejéről, a beérkezésről, és az elfogadásról is internetes értesítést küldenek. A hiánypótlás és korrekció határidejéről kétszer kapnak majd emlékeztetőt a kedvezményezettek, akik a kért dokumentumok beérkezésének visszaigazolásáról szintén internetes úton értesülhetnek - tájékoztatott az NFÜ.
(MTI-fidesz.hu)