Nagy szükség van a közösségi élet iskolán belüli fejlesztésére
|
A főváros vezetése azzal a meggyőződéssel fogott bele az oktatási terület átalakításába, hogy segítséget kell nyújtania a családok és az iskola kapcsolatának erősítéséhez, a hagyományos családmodell értékeinek megvilágításához – mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön, a fővárosi Madách Imre Gimnázium tanévnyitó ünnepségén. |
Létrehozva: 2011. szeptember 1., 10:18 | Utoljára frissítve: 2011. szeptember 1., 11:30 |
nyomtat
|
küld
|
|
|
A városvezető úgy fogalmazott: "megítélésünk szerint igen nagy szükség mutatkozik a közösségi élet iskolán belüli fejlesztésére, az egészséges életmódra való nevelés kiemelt feladatként való kezelésére, a környezettudatos magatartás erősítésére". A főpolgármester szavai szerint az oktatási terület a közelmúltban elég zavaros és bizonytalan volt, a rendszerben egészében átláthatatlan, gyakran egymásnak ellentmondó szabályok voltak. Mint mondta, "az elmúlt szűk évtizedben nemigen tudtak érdemi eredményeket felmutatni az égető társadalmi problémák megoldásában, az esélyegyenlőség javítását célzó intézkedések ellenére nőtt a leszakadók száma, a különböző társadalmi csoportokba tartozó gyermekek tudása között egyre nagyobb lett a távolság, az erőltetett, feltételek biztosítása nélkül kötelezővé tett integrációs oktatás ellenére épp a szegregáció nőtt, és sajnálatos módon fokozódott az iskolai agresszió is".
Összességében mind a köz-, mind a felsőoktatásban csökkent az oktatás színvonala, a korrekció nem tűrt halasztást - jelentette ki. Tarlós István hasznosnak és üdvözlendőnek nevezte a kormány oktatást érintő intézkedéseit. Ezek között említette az óvodai nevelési alapprogram módosítását, az osztályozás és az évismétlés rendjének változását, a tanárok bántalmazásának büntethetőségét. Ugyancsak pozitívumnak tartja az érettségi vizsgák szabályainak módosítását, az iskolalátogatáshoz kötött családtámogatást, a kisiskolák újranyitását és fennmaradási támogatását, a nemzeti összetartozás napjának megünneplését, a határon túli kirándulások rendszerének bevezetését.
A főpolgármester arra is kitért: nem könnyű időket él a diákság, számos olyan, viszonylag "új lehetőség előnyeit élvezheti", melyek egyben kockázatokat és kísértéseket is jelentenek. Példaként az internetet és a drogot említette. A főváros oktatási intézményeiben 57 ezer diák, nyolcezer pedagógus és ötezer intézményi alkalmazott számára kezdődött meg a tanév.
(MTI-fidesz.hu)