ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Római-part: védősávot hozhatnak létre az evezősök védelmében

Veszélyes helyzetek tucatjait eredményezi a Római-partnál az evezősök és a motoros vízijárművek találkozása. Bús Balázs polgármester a Parlament Turisztikai és Sport Bizottsága elé vitte az ügyet.  A politikus hangsúlyozta: a sport oldaláról közelítve, ugyanakkor a turisztikai szempontokra is tekintettel kell megoldást találni a problémára. 

Létrehozva: 2011. október 5., 16:50
nyomtat küld

A bulvármédia is hírt adott az esetről, amikor a sztárműsorvezető tilosban jet-skyzett. Nem ő az egyetlen. Egyre több panasz érkezett a kerület vezetéséhez a nagy sebességgel közlekedő motoros vízi járművek vezetőire.
 
Óbuda polgármestere lépett, kezdeményezésére az Országgyűlés illetékes szakbizottsága szerdán tárgyalta a Dunán kialakult helyzetet. Bús Balázs hozzászólásában jelezte, a sport oldaláról közelítve, ugyanakkor a turisztikai szempontokra is tekintettel kell megoldást találni a problémára. Hozzá csatlakozott Hadházy Sándor (Visegrád korábbi polgármestere) aki a Duna-kanyar turisztikai fejlesztése kapcsán a Batthyány tér és Szentendre közti vízi út kihasználhatóságának vizsgálatát vetette fel.

A szentendrei Duna-ágból ki kellene tiltani a motoros hajó forgalmat. Ezt már Réti Géza mondta az evezős társadalom képviseletében. Hangsúlyozta: nemzetgazdasági érdek az ivóvíz és a környezet védelme, hisz ez nagyságrendileg 2,5 millió embert érint, míg a kitiltás csupán ezer-, motorcsónak sportban, vagy motoros hajtást igénybe vevő vízi szabadidős tevékenységben érdekeltnek okozna sérelmet. Gál Attila ugyancsak az evezősök érdekében felszólalva a Lupa sziget felső- és Szentendrei sziget alsó része közti szakaszon bevezetendő sebességkorlátozás mellett érvelt, hozzátéve, hogy a motorcsónakok és vontatott sporteszközök használói a Tahitótfalu Szentendre közti szakaszon 60 km/h-s korlátozás nélkül hajthatnának.

A bizottság ülésén az ellenérdekeltek képviselői nem voltak jelen, azonban Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részéről igen. Az Infrastruktúráért Felelős Államtitkárság vezetője azt ígérte, hogy amennyiben az érdekeltek megfogalmazzák javaslataikat, akkor a jogszabályok szükséges módosításához, megalkotásához a minisztérium létrehozza az előkészítő munkacsoportot.
Bánki Erik, a bizottság elnöke támogatásáról biztosította azt az elképzelést, mely szerint a Római-parton egy 100 méter széles, evezősök számára fenntartott védősávot alakítanának ki. Összefoglaló felszólalásában jelezte, a szakmai szervezetekkel folytatott egyeztetések után a Turisztikai és Sport Bizottság újra napirendjére tűzi a kérdést. 

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések