ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Uniós forrásból újul meg a kelebiai vasútvonal

Az uniós egyeztetéseken sikerült a transzeurópai vasúti hálózatok közé bevetetni a Kelebia felé menő vasúti vonalat, ennek eredményeként a 2014-től induló költségvetési ciklusban a fejlesztése elkészül - mondta Völner Pál, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön Kiskunhalason tartott sajtótájékoztatón.
Létrehozva: 2011. október 28., 09:36 | Utoljára frissítve: 2011. november 2., 16:13
nyomtat küld

Az államtitkár a térséget érintő legfontosabb fejlesztésnek nevezte a vasútvonal felújítását, amely 120 kilométeres óránkénti sebességgel, menetvezérlő berendezésekkel a legmodernebb kívánalmakat kielégítő felújítást jelent, amihez az állomások  felújítás is hozzátartozik - fűzte hozzá.
   
Völner Pál utalt az uniós irányelvre, mely szerint 2050-ig 60 százalékkal kell a közlekedésben a üvegház hatású gázok kibocsátását csökkenteni, melyet elektromos tehervontatás nélkül nem lehet elérni. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány 2011 nyarán elfogadta a gyorsforgalmi út fejlesztési programot, melyben kijelölte azokat az irányokat és azokat a program ciklusokat, amelynek a keretein belül az elkövetkezendő két évtized fejlesztései megvalósulhatnak.
   
Völner Pál hangsúlyozta: elkészül az a közút felújítási program, amely egy tízéves távlaton belül, az uniós átlagszínvonalára kívánja az ország útvonalait javítani. Az államtitkár elmondta, a  minisztériumban dolgoznak a használat arányos útdíj bevezetésén, aminek a megteremtése a közúti közlekedési hálózatnak olyan forrásokat biztosítana, amelyek fedeznék a folyamatos fenntartási költségeket.
   
Bács-Kiskun megyében késik az 51-es és 53-as út összekötése, mert a kivitelező cég csődeljárása akadályozza a munkálatokat, de az államtitkár szerint ez rövidesen megoldódik. Völner Pál szerint a megyét is érintő M9-es autópálya megépítésének a 2020 utáni időszakba látszik a pénzügyi realitása, mert ezt is a transzeurópai hálózati egyeztetésekbe sikerült elfogadtatni. Kiemelte: az Európai Unió 2014-től kezdődő pénzügyi ciklusában Magyarország a transzeurópai úthálózat keretében történő fejlesztésekre tud igénybe venni közösségi forrásokat.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések