Jövőre is folytatódnak az útfelújítások Budapesten
|
Tarlós István főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján arról számolt be: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az ideihez hasonlóan 2012-ben is új szemlélet alapján végzi az útfelújítások, karbantartások menedzselését. |
Létrehozva: 2011. december 12., 11:53 | Utoljára frissítve: 2011. december 13., 11:57 |
nyomtat
|
küld
|
|
|
Felidézte, hogy 2011-ben 29 fővárosi útszakaszt újítottak fel, ez 19 kilométernyi utat jelent. Kitért arra is, hogy ezeken a szakaszokon a forgalmi rendet is modernizálták, összehangolták a jelzőlámpákat, valamint a statisztikák és a baleseti adatok alapján új lámpákat és gyalogátkelőhelyeket alakítottak ki.
A városvezető közlése szerint a minőségellenőrzést is beépítették a munkafolyamatba, vagyis a független szakfelügyelet laboratóriumi módszerrel ellenőrizte az új burkolatok minőségét, az anyagösszetételtől kezdve a kopó- és a kötőréteg vastagságáig. Az útburkolatok élettartama 15 évvel nőtt a már felújított szakaszokon, 2012-ben pedig tovább folytatódik a program – mondta Tarlós István, hozzátéve, hogy erre 22,8 milliárd forintot terveznek fordítani. Ebből 16,1 milliárdot költenek hídfelújításra, 6,7 milliárdot útfelújításra, és 4,5 milliárd forint jut kátyúzásra – ismertette a főpolgármester.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója arról számolt be, hogy jövőre nagyobb torlódásokra kell számítani a rákoskeresztúri úgynevezett buszkorridorhoz - különálló autóbuszpályához - kapcsolódó felújítás miatt, ez érinti a Jászberényi út szinte teljes hosszát és a belső részét is. Kiemelte, hogy ezután is nagy figyelmet fordítanak az autósok tájékoztatására, illetve arra, hogy iskolaszünetben, a lehető legkevesebb fennakadást okozva végezzék a munkálatokat. A jövőre induló kétéves időszakban a fő- és a tömegközlekedési utak közül 24-et érint a felújítás, megújul 14 rövid útszakasz, illetve csomópont, valamint 21 olyan szakaszt is felújítanak, ahol midibuszok közlekednek.
Állami garanciát kaphat a főváros
Mintegy 40-45 milliárd forintot várna a főváros az iparűzési adó emelésétől - mondta Tarlós István főpolgármester hétfőn budapesti sajtótájékoztatóján.
Előzőleg négy kormánypárti, fővárosi illetőségű politikus nyújtott be olyan javaslatot a parlamentnek, amely a jelenlegi 2-ről 2,5 százalékra emelné az iparűzési adó mértékét. A többletet a Fővárosi Közgyűlés használhatná fel a BKV finanszírozására.
Tarlós István kifejtette: arról van szó, hogy az állam és a főváros is el van adósodva, a BKV pedig "hosszú évek óta csőd szélén billegő óriáscég", amely alapvető fontosságú feladatot lát el.
"Ha a BKV netán csődbe megy a maga 70 milliárdos adósságállományával és elavult járműparkjával, akkor az a vállalkozói szférát is borzalmasan érinti (…) az ország gazdaságának napi 14 milliárd kiesést jelentene" - jelentette ki a főpolgármester, jelezve, hogy meg kell találni a módját, hogy a finanszírozást legalább középtávon megoldják.
Mint arról beszámolt: megegyezett Orbán Viktor miniszterelnökkel, hogy csak ilyen forrást lehetséges találni, ennek alapján nyújtották be a képviselők a javaslatot.
Kitért arra is, hogy az adómérték februártól lenne hatályos, de "még az sem biztos, hogy ennek hosszú távúnak kell lennie", ugyanakkor néhány évre biztosan szükség van.
Szólt arról is, hogy az adó igazolná a bankoknál, hogy a főváros rendelkezik forrásokkal, ez lehetővé tenné a BKV hiteleinek tovább görgetését. Hozzátette: úgy néz ki, hogy a főváros állami garanciát is kaphat hiteleinek kezelésére.
(MTI-fidesz.hu)