ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Idegenforgalmi együttműködésről állapodott meg Debrecen és Miskolc

A debreceni repülőtér nyáron induló menetrend szerinti forgalmával nyíló turisztikai lehetőségek minél jobb kihasználása érdekében összefog  Debrecen és Miskolc - jelentette be a két város polgármestere a pénteki debreceni megbeszélésüket követő sajtótájékoztatón.
Létrehozva: 2012. február 24., 12:02 | Utoljára frissítve: 2012. február 24., 14:54
nyomtat küld

Kósa Lajos (Fidesz-KDNP), Debrecen polgármestere elmondta: a Wizz Air június 18-án induló járata Debrecen és London-Luton között a régióban fellendítheti a turizmust. Azzal számolnak, hogy a járat beindulásával a repülőtér jelenlegi 30 ezres éves forgalma 80 ezerre nő.
   
Mint mondta, Kelet-Magyarországnak saját arculattal és attrakciókkal kell megjelennie a nemzetközi piacon. Megjegyezte, a Wizz Air a marketingjét regionálisan fókuszálva alakítja ki. Akit Budapestre szállítanak, azoknak elsősorban a főváros turisztikai lehetőségeit mutatják be, a Debrecenbe érkezők előtt viszont a Hortobágy, Miskolc vagy Nyíregyháza adottságaival kell előrukkolni - mondta.
   
Kósa Lajos az MTI kérdésére megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a Lufthansával egy Debrecen és München közötti járat indításáról, valamint kínai partnerekkel egy Debrecenből egy kínai városba indítandó járatról is. Elmondta: a debreceni repülőtér "gond nélkül" készen áll évi 300 ezres utasforgalom lebonyolítására, így esetleges további menetrend szerinti járatok fogadására is. Mint mondta, a Lufthansa minden bizonnyal annak az évi 2 millió utasnak egy részére pályázik, akik a régióból igénybe vették a Malév szolgáltatásait.
    
Kriza: A két megyeszékhely cégei kölcsönösen jól járhatnak, ha együtt dolgoznak

Kriza Ákos (Fidesz-KDNP), Miskolc polgármestere szerint a borsodi megyeszékhely többek közt operafesztiváljával és filmfesztiváljával, vagy az Európában is egyedülálló miskolctapolcai barlangfürdővel csábíthat külföldi turistákat Debrecenen keresztül Miskolcra. A két város gazdasági együttműködésének kérdéseire kitérve elmondta: Miskolcon jelentős beruházásokat hajtanak végre a megújuló energia alapú fejlesztések terén, Debrecenben pedig a közelmúltban állapodtak meg egy Kínai-Magyar Tiszta Energia Központ létrehozásáról. Ezen a területen a két megyeszékhely cégei kölcsönösen jól járhatnak, ha együtt dolgoznak - fűzte hozzá Kriza Ákos.

A közösségi közlekedés finanszírozásának átalakítását javasolják

A közösségi közlekedés jelenlegi kétszintű finanszírozási rendszerének egységesítését szorgalmazó javaslattal fordulnak Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez a tömegközlekedést saját tulajdonú vállalattal biztosító vidéki városok polgármesterei - jelentette be Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) debreceni és Kriza Ákos (Fidesz-KDNP) miskolci polgármester a pénteki megbeszélésüket követő sajtótájékoztatón Debrecenben.

Kósa Lajos az MTI kérdésére elmondta: a javaslat egyik legfontosabb pontja, hogy a cégek felelőssége korlátozódjon a járműfenntartási feladatokra. "A Volán nem épít utat, de a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) épít villamospályát. (...) A DKV-nak ne kelljen villamospályát építenie, de a BKV-nak se metróalagutat" - fogalmazott Kósa Lajos.    

Meglátása szerint a jelenlegi rendszer másik problémája az, hogy "aki saját erőből fejleszt az csőddel néz szembe az amortizációs költségek miatt." A DKV régi, "lerozzant" járműparkjának idején elenyészőek voltak az amortizációs költségek, mióta viszont egy új buszflottát állítottak üzembe, a költségek elszálltak - mondta, hozzáfűzve, hogy erre nem az a megoldás, hogy "akkor hagyjuk az utakon a régi buszokat".    

Hozzátette: még folynak az egyeztetések a javaslat részleteiről Debrecen, Miskolc, Kaposvár, Pécs és Szeged polgármesterei között. Kriza Ákos kitért rá, hogy a miskolci villamosprojekt kapcsán csak most fognak szembesülni ezekkel a problémákkal. Szavai szerint tisztázni kell az alapelveket és mindenkire ugyanazok a szabályok kell, hogy vonatkozzanak függetlenül attól, hogy állami vagy önkormányzati fenntartású a közlekedési cég. Kósa Lajos úgy látja, hogy Budapest és a BKV helyzete más nagyságrendű gond, az említett városok tömegközlekedési helyzetével nem hasonlítható össze.

Debrecen készen áll további repülőjáratok fogadására

A debreceni repülőtér "gond nélkül" készen áll évi 300 ezres utasforgalom lebonyolítására, így esetleges további menetrend szerinti járatok fogadására is - mondta Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester pénteken sajtótájékoztatón a városban.

A politikus az MTI kérdésére megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a Lufthansával egy Debrecen és München közötti járat indításáról, valamint kínai partnerekkel egy Debrecenből egy kínai városba indítandó járatról is. Hozzátette: a jelenlegi 30 ezres éves forgalom a Wizz Air június 18-án induló, Debrecen és London-Luton között közlekedő járatával várhatóan 80 ezerre nő.

(MTI - fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések