ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Völner: Szó sincs vasúti vonalbezárásról

Szó sincs vasúti vonalbezárásról, az április 15-i menetrendváltozásban összehangolják a közösségi közlekedést, kiszűrik a párhuzamosságokat, az utaslétszámhoz igazítják a járatokat, hatékonyabban használják fel a közpénzeket - hangsúlyozta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken Budapesten.
Létrehozva: 2012. március 9., 15:54 | Utoljára frissítve: 2012. március 9., 16:33
nyomtat küld

Az államtitkár rendkívüli sajtótájékoztatóján arra reagált, hogy a médiában vonalbezárásokról szóló hírek terjedtek el. Völner Pál elmondta: az utaslétszám alapján felmérték, hogy egyebek mellett a kormányváltást követően újraindított mellékvonalakon hogyan alakult a járatkihasználtság, és a járatsűrűséget az utasigényekhez igazítják az egész vasúthálózaton. Kérdésre válaszolva Völner Pál közölte: 8-8,5 százalék közötti kapacitáscsökkentés várható a vasúti menetrend április 15-i változásában. Megjegyezte, hogy a témában még egyeztetnek a szakszervezetekkel.
   
Völner Pál a hatékonyabb forrásfelhasználással kapcsolatban példaként említette, hogy Győr és Budapest között kiváló minőségű vasúti pálya van, így ott nincs értelme állami pénzen párhuzamosan buszközlekedést működtetni. Szeretnék elérni, hogy a hatékonyabb forrásfelhasználással keletkező megtakarítás a színvonalasabb szolgáltatást biztosítsa. Kitért arra is, hogy az átalakult nyugdíjellátáshoz igazítják az utazási kedvezményrendszert, amiből szintén várható némi megtakarítás, de mint fogalmazott, "sok apró lépésből tevődik össze az, hogy ne kelljen növelni az állami támogatást a közösségi közlekedésre".
   
A létszámra vonatkozó kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta: a kapacitáscsökkentés nem jár lényeges létszámleépítéssel. Arra a kérdésre, hogy 414 vonatot érint-e a menetrendi változás, Völner Pál kitérő választ adott. Közölte: 2.900 vonat közlekedik naponta, 8 százalék körüli futásteljesítmény-csökkenés lehet áprilistól. A vasútra és a közútra vetítve az áprilisi változástól 8 milliárd forint megtakarítást várnak az idén, ami éves szinten 12 milliárd forint lenne.

Újságírói felvetésre az államtitkár úgy vélekedett, hogy szerinte érdemes közlekedtetni személyvonatot a kevésbé kihasznált vonalakon is, hiszen az árufuvarozás miatt fenn kell tartani hálózatot, és folyamatos közlekedés esetén az állagmegóvás is jobban megoldott, továbbá vannak olyan időszakok, például iskolába járás, amikor szükség van személyvonatokra. Az MTI-nak arra a kérdésére, hogy milyen változások lesznek a közeljövőben a MÁV-nál, miután a miniszterelnök radikális változtatást sürgetett egy csütörtöki kamarai rendezvényen, Völner Pál közölte: amíg nincs kormányzati döntés a kérdésben, addig erről nem tud érdemben nyilatkozni.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések