ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Csökkenthető a járművek károsanyag-kibocsátása és üzemeltetési költsége

Elvi támogatást adott a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának energetikai, valamint közlekedési és infrastrukturális albizottsága keddi együttes ülésén.
Létrehozva: 2012. március 20., 15:28
nyomtat küld

Az ülésen az LNG (cseppfolyós földgáz) szállítási lánc projekt részleteit és előkészítését ismertette a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke. Domanovszky Henrik kiemelte: a cseppfolyós földgáz közlekedési célú felhasználásával csökkenthető a járművek károsanyag-kibocsátása és üzemeltetési költsége.  A projekt célja, hogy az Európai Unió 2014-től kezdődő pénzügyi ciklusára előkészítsenek egy olyan pályázatot, amellyel uniós támogatás nyerhető el az LNG szállítási és felhasználási lánc kiépítéséhez.
   
Bencsik János (Fidesz), az energetikai albizottság elnöke szerint összetett kérdésről van szó, amelynek egyebek mellett környezetvédelmi, környezet-egészségügyi, költségvetési és ellátás-biztonsági szempontjai is vannak. Közölte: ezek együttes figyelembevételével lehet eldönteni, hogy milyen mértékben, milyen ütemezésben és mely közlekedési területeken célszerű az LNG alkalmazását támogatni. A két albizottság elsősorban abban érdekelt, hogy a közösségi közlekedés ellátásának biztonsága és a szolgáltatás színvonala javuljon, az üzemeltetés költsége és a károsanyag-kibocsátás csökkenjen - mondta az albizottság elnöke. Bencsik János hangsúlyozta, az albizottságoknak arra nincs lehetősége, hogy források előteremtésében közvetlen segítséget nyújtsanak, szakmai nyilvánosságot tudnak biztosítani.
   
A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület tavaly áprilisban alakult azzal a céllal, hogy a gázüzemű járművek és gáztöltők aránya 3-5 éven belül elérje a járműpark, illetve a kutak számának egy százalékát. Ez 25-30 nyilvános gáztöltőállomást jelentene, amely mintegy 1.500 gázzal üzemelő autóbuszt, 1.100 nehéz teherjárművet és 1015 ezer személygépkocsit látna el.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések